پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:30 - 1398/10/29

مسکن ارزان می‌شود + جزئیات

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان گفت: اقدام ملی مسکن در دراز مدت موجب کاهش قیمت مسکن خواهد شد.
به گزارش کارگر آنلاین،  ابوالفضل طاهری اظهار کرد: از چند ماه قبل اجرای طرح مسکن ملی اقدام در زنجان آغاز شده است، که امیدواریم به کاهش قیمت مسکن بیانجامد.
 
رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان با بیان اینکه این طرح فعلا در مرحله ثبت‌نام است، اما به نظر می‎رسد، طرح مثبتی در راستای کاهش قیمت مسکن باشد، تصریح کرد: با اجرای این طرح قطعا شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود که البته تاثیر آن را در دراز مدت شاهد خواهیم بود.
 
وی با اشاره به اینکه علاوه بر اجرای این طرح جلوگیری از قیمت‌گذاری در دیوار در یک برهه زمانی نیز موجب کنترل قیمت‌ها شد، گفت: همچنین تصمیماتی نیز در استان اتخاذ شده که با افرادی که اقدام به گرانی مسکن به سود منافع شخصی می‌کنند برخورد شود و در این راستا مشاورین املاک بدون مجوز پلمب شده‌اند.
 
طاهری با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ مشاور املاک در زنجان فعال است، گفت: از ابتدای سال تاکنون هیچ واحد مشاوره املاکی مجوز فعالیت نگرفته است.
 
گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است که از این تعداد سهم استان زنجان ۴ هزار و و ۹۲۰ واحد است.
 
از مجموع سهم استان در ساخت مسکن در طرح اقدام ملی یک هزار و ۲۹۱ واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار خانوار جمعیت و ۳ هزار و ۴۷۴ واحد مسکونی نیز در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار خانوار احداث می‌شود.
 
وفق مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوط به آن، شرایط و مشخصات طرح افرادی که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند شامل افرادی است که از یکم فروردین ماه سال ۱۳۸۴ به بعد فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و از سال ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.
 
در حال حاضر ۶ هزار و ۷۹۱ خانوار مازاد بر واحد‌های مسکونی، در استان وجود دارد و ۲۳ هزار و ۶۲۷ واحد خانه خالی در استان زنجان موجود است.
 
منبع: فارس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین