پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:36 - 1398/10/30

رابطه پرخوری با پرخوابی و حالات معنوی

کارگر آنلاین: در نظام آفرینش، خوردن ابزاری برای قوت پیدا کردن برای زندگی و بندگی خدای متعال و به طور کلی یک وسیله است، نه آن که زندگی، ابزار و وسیله ای برای خوردن باشد. سفارشات اسلام درباره خوردن، تنها سلامت جسم را تضمین نمی کند، بلکه تضمین کننده سلامت جسم و روح انسان هاست.
به گزارش کارگر آنلاین، پرخوری باعث می شود انسان کم تر نماز بخواند: در روایتی از رسول خدا صلوات الله علیه و آله می خوانیم که حضرت عیسی علیه السلام به قوم بنی اسرائیل فرمود: پرخورى نکنید، همانا هر کس پرخورى کند، پرخواب مى شود و هر کس پرخواب شود، نمازش را کم مى کند و هر که نمازش را کم کند، از غافلین نوشته مى شود.
مجموعه ورام، ج ۱، ص ۴۷
 
سبب کسالت و بی حوصلگی در عبادت می شود: از حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله نقل است: از پرخورى حذر کنید، همانا فاسد کننده بدن است و بیمارى به ارث می گذارد و موجب کسالت در عبادت است.
بحارالانوار، ج ۵۹، ص ۲۶۶
 
پرخوری نورانیت دل را از بین می برد:  حضرت رسول خدا صلوات الله علیه و آله در وصیتی به حضرت امام علی علیه السلام، یکی از مواردی که نورانیت را از بین می برد، پرخوری می داند.
وسائل الشیعه، ج ۲۴، ص ۲۴۴
 
خلاصه این که، پرخوری از منظر احادیث، به شدت نکوهیده است. پرخوری از سلامت می کاهد و زمینه را برای انواع بیماری های جسمی و روحی فراهم می سازد. پرخوری، نفس را تباه می کند، به نیروی تقوا ضربه می زند، حجاب تیزهوشی است و دل را سخت و تاریک می سازد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین