پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ22015:10 - 1398/11/06

آیا من افسرده ام؟ راهکار های تشخیص افسردگی

کارگر آنلاین:ممکن است گاهی اوقات از خودتان بپرسید آیا من افسرده ام؟ راهکارهای تشخیص افسردگی به شما کمک خواهند کرد تا به خوبی و به وضوح به جواب این سوال که ذهنتان را درگیر کرده است، برسید.
به گزارش کارگر آنلاین ، چطور می شود تا انسان به فکر این بیفتد که راهکار های تشخیص افسردگی را پیدا کند تا به وسیله ی آن ها تشخیص دهد که آیا علائمی که در حالت های رفتاری خود می بیند نشان از افسردگی می باشد یا خیر؟
 
اینکه انتظار داشته باشیم، همیشه خوشحال باشیم، امری غیر عادی می باشد؛ چرا که انسان در زندگی با اتفاقاتی رو به رو می شود که ناخودآگاه از حالت طبیعی خارج و درگیر و ناراحت می شود.عدم خوشحالی افراد در کوتاه مدت، نتایج اتفاقاتی است که با آن ها رو به رو می شوند؛ اما زمانی که احساسات به ناامیدی و تنهایی تبدیل شوند؛ آن وقت است که دیگر نمی توان گفت فرد فقط درگیر احساساتی ناپایدار شده است.
 
فرد در چنین شرایطی دچار افسردگی شده است؛ که در چنین شرایطی احساس، داشتن غم های بزرگ، اجازه نمی دهد تا فرد از زندگی اش مثل گذشته لذت ببرد.
 
انسان ها در حالات عادی، در کنار دوستان و خانواده شان خوشحال هستند و با هر چیز کوچکی شاد می شوند؛ اما فرد افسرده در هر حالتی غمگین است و با هیچ چیز خوشحال نمی شود.تشخیص افسردگی تنها با راهکار هایی امکان پذیر است که اگر به آن ها بی توجه باشید؛ بیماری شما ریشه دار و درمان آن نیز سخت خواهد شد.
 
 
تشخیص افسردگی به کمک تعریف افسردگی
ناراحتی و غم، طبیعی ترین واکنشی است که افراد در مقابل مشکلات روزمره از خودشان نشان می دهند. بیشتر افراد به اشتباه، ناراحتی های خود را به افسردگی تعبیر می کنند.
افسردگی چیزی فراتر از ناراحتی های معمولی و طبیعی افراد می باشد که فقط بر اساس نشانه ها و علائم خاصی بتوان گفت که تشخیص افسردگی به درستی صورت گرفته است.
احساس پوچی و عدم وجود زندگی، زندگی کردن در یک سوراخ تاریک، احساس خالی بودن از همه چیز؛ توصیفاتی است که افراد مختلف از افسردگی دارند.
هر طوری که مایل هستید می توانید افسردگی را توصیف کید، اما کمی مسخره به نظر می آید اگر که بگویید ناراحتی های طبیعی تان نشان از افسردگی دارد.
احساساتی که افسردگی به شما می دهد؛ برای هر روز شما و به طور مداوم در زندگی تان هستند. این احساسات از حس تنهایی و ناامیدی شروع می شود تا اینکه با ایجاد موانعی موجب کم خوراک شدن، درس نخواندن، انجام ندادن فعالیت های شاد و مفرح، بیخیال شدن از دوستان و خانواده و پر کردن تمامی روز ها با این نوع از احساسات و رفتار های غیر طبیعی می شود.
فرد افسرده احساس می کند هیچکس یار و پشتیبان او نیست و تک و تنها در جزیره ای وحشتناک رها شده است، تا سرانجام همه چیز او را نابود کند.
اما شما می توانید با تشخیص افسردگی و نشانه ها و علائمی که افسردگی و فرد افسرده دارد، از گسترش این بیماری شایع جلوگیری کنید.راهکارهای تشخیص افسردگی
 
 
 
تشخیص افسردگی به کمک علائم بیماران مبتلا به افسردگی
فرد افسرده دارای یک سری از علائم و نشانه به شرح زیر می باشد، اگر شما نیز چنین علائمی را در خود میبینید؛ بی شک دچار افسردگی شده اید.
• خواب بیش از حد یا کم خوابی های طولانی مدت از نشانه ها و علائم افسردگی در فرد افسرده می باشد.
• اگر زمانی اوضاع روحی شما، مانع شد تا شما قدرت کارهایی را نداشتید که به آنها علاقه مند بوده اید و در گذشته بیشتر وقتتان را برای انجام آن ها می گذاشتید؛ نشان از افسردگی می باشد.
 
 
• فرد افسرده همیشه احساس می کند؛ تنها شده است و هیچ پشتوانه و یاوری ندارد.
• افکار منفی، سرتاسر وجود افرادی که دچار افسردگی شده اند را می گیرد. اگر منفی بافی می کنید؛ نشان از افسردگی در وجود تان دارید.
• زود رنج بودن و حساس شدن به کوچکترین تا بزرگ مسائل، از نشانه های افسردگی در فرد افسرده است.
• افرادی که افسردگی دارند یا بیش از حد می خورند و یا اینکه اشتهایشان را از دست دست می دهند.
• زندگی هیچ گونه ارزشی برای افرادی که افسردگی دارند، ندارد.
 
تشخیص افسردگی به کمک علائم و نشانه های افسردگی
علاوه بر نشانه ها و علائمی که در فرد افسرده دیده می شود؛ افسردگی نیز دارای یک سری علائم و نشانه ها می باشد که در تشخیص افسردگی به شما کمک می کنند.
• تغییرات خواب؛ یکی از علائم و نشانه های افسردگی است. این تغییرات گاهی با پرخوابی و گاهی با بی خوابی بیش از حد؛ نشان می دهد که فرد دچار افسردگی شده است.
• عدم تمرکز در برخی از افراد، نشان از افسردگی دارد. آن ها نمی توانند بر روی کوچک ترین مسائل تمرکز کنند و برای زندگی خودشان تصمیمی مناسب بگیرند.
• تخلیه انرژی، و کند شدن افراد در انجام فعالیت های روزانه، نشان از افسردگی دارد.
• بی علاقگی به هر چیزی، از دیگر علائم و نشانه های افسردگی می باشد. افراد مبتلا به افسردگی هیچ تمایلی به روابط جنسی، کار ها و فعالیت های روزمره و تجربه ی اتفاقات لذت بخش را ندارند.
• ناامیدی و کمبود اعتماد به نفس از آن دسته از نشانه هایی است که به وضوح مشخص می کند که فرد افسردگی دارد؛ چرا که افراد در حالت عادی هیچ دلیل قانع کننده ای ندارند تا احساس ناامیدی کنند و برای پیشرفت و موفقیت و همچنین لذت بردن از زندگی هیچ گونه تلاشی نکنند.
 
عوامل افسردگی
افسردگی دلایل خاصی دارد و فقط به یک علت خاص محدود نمی شود. به طور کلی بیماری های جسمی، عوامل محرک، و ناملایمات و سختی های زندگی و در مواردی بدون هیچ علتی افسردگی را در افراد مختلف پدیدار می شود.
• ژنتیک در مواردی موجب می شود تا فرد دچار افسردگی شود و در پی آن اقدام به خودکشی کند.
• شرایط زندگی ، در بیشتر اوقات موجب می شود تا افراد دچار افسردگی شوند و در مواردی نیز ممکن است افسردگی موجب نامساعد شدن شرایط زندگی افراد شود.
• افرادی که مصرف کننده ی مواد مخدر می باشند؛ بی شک دچار افسردگی هستند.
• گاهی بیماری ها و اختلالات جسمی موجب می شود تا افراد در پی ضعف روحیه به افسردگی دچار شوند.
• تغییرات و تحریکات هورمونی، و تغییراتی که در ساختار کارایی مغز ایجاد می شود، در بروز افسردگی تاثیرات بسزایی دارند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین