پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:31 - 1398/11/07

آینده بازار بیت‌کوین چقدر واقع بینانه است؟

کارگر آنلاین:درحالی‌که انتظار می‌رفت با شیوع ویروس کرونا، بیت‌کوین هم مانند طلا نقش داراییِ امن را ایفا کند، اما این ارز دیجیتال در هفته منتهی به ۲۷ ژانویه، با افت ۴٫۵ درصدی مواجه شد. آیا بیت‌کوین باز هم به روند صعودی خود بازخواهد گشت؟
تا پیش از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که بیت‌کوین هم مانند طلا در دوران پرتنش سیاسی و افزایش نااطمینانی، نقش دارایی امن را ایفا می‌کند.
 
به گزارش کارگر آنلاین، ویروس مرموز چینی که تاکنون جان بیش از ۸۰ نفر را گرفته، طی چند روز گذشته بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.
 
درحالی‌که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر روند صعودی داشته، بیت‌کوین تنها در یک هفته (هفته منتهی به ۲۷ ژانویه) با افت ۴٫۵ درصدی مواجه شد.
 
البته علاوه بر تاثیر شیوع ویروس کرونا، نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که طی ۱۱ سالی که از عمر این ارز رمزنگاری‌شده می‌گذرد، سه‌ماهه ابتدایی هر سال میلادی، همواره برای بیت‌کوین نزولی بوده است.
 
اما چه آینده‌ای در انتظار بیت‌کوین است؟
 
در معاملات امروز (تا لحظه نوشتن گزارش) قیمت بیت‌کوین به هشت هزار و ۶۱۳ دلار رسیده و در مقایسه با روزهای ابتدایی هفته گذشته افزایش یافته است.
 
بر اساس تحلیل‌های تکنیکال، وب‌سایت newsbtc، سطح حمایتی هشت هزار و ۲۰۰ دلار و سطح مقاومتی هشت هزار و ۶۶۰ دلار برای بیت‌کوین پیش‌بینی شده است.
 
در این گزارش آمده است که اگر بیت‌کوین بتواند از سطح مقاومتی هزار و ۶۶۰ دلار عبور کند، سطوح مقاومتی بعدی هشت هزار و ۸۰۰ و ۹ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد بود.
 
افت قیمت بیت‌کوین در هفته‌های اخیر در حالی رخ می‌دهد که این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۹ رکورد پربازده‌ترین دارایی‌ها را شکست و ۹۳٫۱۰ درصد رشد کرد.
 
وب‌سایت بیت‌کونیست اما در گزارشی با اشاره به چند عامل، نسبت به آینده قیمت بیت‌کوین ابراز خوش‎بینی کرده است.
 
نویسنده گزارش معتقد است که افت قابل توجه یوان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، نشانه مثبتی برای بازار ارزهای دیجیتال است.
 
در عین حال، نشست سیاستگذاران فدرال‌رزرو در ۲۸ و ۲۹ ژانویه برگزار می‌شود. در حال حاضر، توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به تصمیم‌گیری سیاستگذاران معطوف شده است. برخی پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.
 
فدرال‌رزرو در سال ۲۰۱۹، در سه نوبت اقدام به کاهش نرخ بهره کرد. سیاست‌های انبساطی و کاهش دلار عمدتا به رشد طلا و ارزهای دیجیتال منجر می‌شود.
 
بحران سیاسی در ایتالیا از دیگر عواملی است که برخی را به آینده بیت‌کوین خوش‌بین کرده است. اواخر روز گذشته، مردم ایتالیا در انتظار اعلام نتایج انتخاباتی بودند که طی آن احتمالا امیلیا رومانیا قدرت را به متئو سالوینی واگذار کند.
 
تام لی، بنیانگذار و رئیس تحقیقات فاندستارت هم در مصاحبه‌ای با رسانه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی، سال خوبی را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده است. او با اشاره به عدم‌ قطعیت‌های ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و نصف شدن 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین