پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:11 - 1398/11/09

نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ افزایش پیدا می‌کند؟

نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: کمیسیون کشاورزی نیز به دنبال این است که در بودجه ۹۹ رقمی را برای افزایش قیمت تضمینی گندم در نظر بگیرند.
به گزارش کارگر آنلاین ، ایمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره آخرین رایزنی‌ها برای افزایش قیمت تضمینی گندم اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم همان ۲ هزار و ۲۰۰ تومانی است که شورای اقتصاد تعیین کرده و تغییری در آن صورت نگرفته است.
 
 
وی گفت: در این باره به بازرسی کل کشور شکایت کردیم که این سازمان در حال بررسی موضوع است و از طرفی کمیسیون کشاورزی مجلس نیز به دنبال این است که در بودجه ۹۹ رقمی را برای افزایش قیمت تضمینی گندم در نظر بگیرند.
 
نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: با آنالیزی که صورت گرفت مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان را با کمیسیون کشاورزی مجلس نهایی کردیم تا در این باره به نتیجه برسیم.
 
ایمانی درباره وضعیت کشت امسال گندم بیان کرد: بر اساس پیش بینی وزارت جهادکشاورزی ۶ میلیون هکتار را برای کشت گندم در نظر گرفته که از این میزان، ۴ میلیون هکتار در بخش دیم و ۲ میلیون نیز در بخش آبی است، که محقق شده است.
 
وی تصریح کرد: امسال شرایط بارندگی مناسب بود و اگر همین روند ادامه یابد درسال زراعی ۹۸ ـ ۹۹ نیاز به واردات گندم نداریم.
 
نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: اگر شرایط آب و هوا همین روند مساعد را طی کند و اتفاق خاص نیفتد، تولید گندم از ۱۴.۵ میلیون تن عبور خواهد کرد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین