پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:35 - 1398/11/13

اینترنت‌درمانی به جای مراجعه به پزشک

آیا با اینستاگرام و تلگرام دیگر به پزشک نیاز داریم؟

کافی است در شبکه‌های اجتماعی یک هشتگ یا کلیدواژه در مورد مسائل پزشکی و درمانی جستجو کنید و ناگهان با انبوهی از اطلاعات و آمار و اخبار حوزه پزشکی روبرو شوید. دیجیتال شدن همه چیز روی همه صنایع و علوم تأثیر گذاشته و پزشکی را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از نسیم آنلاین، کافی است در شبکه‌های اجتماعی یک هشتگ یا کلیدواژه در مورد مسائل پزشکی و درمانی جستجو کنید و ناگهان با انبوهی از اطلاعات و آمار و اخبار حوزه پزشکی روبرو شوید. دیجیتال شدن همه چیز روی همه صنایع و علوم تأثیر گذاشته و پزشکی را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است. بر اساس پژوهش وب‌‎سایت تحلیلی «گلوبال ایندکس» یک سوم از کاربران اینترنت تنها برای جستجو در مورد مسائل پزشکی به اینترنت وصل می‌شوند. سی درصد از کاربران اینترنت توصیه یا اطلاعات پزشکی که از به صورت کلی از فضای مجازی-شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خبری-دریافت می‌کنند، «بسیار مهم» دانسته‌اند. نقش شبکه‌های اجتماعی در این تغییر شگفت‌انگیز بسیار اساسی است.
 


گزارش این وب‌سایت تحلیلی و آماری همچنین نشان می‌دهد یک نفر از چهار نفری که در مورد مسائل بهداشت و درمان به دنبال اطلاعات است، به شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کند. در صدر این مراجعات، فیس‌بوک قرار دارد که نزدیک به ده درصد از محتوای کلی که منتشر می‌کند؛ به موضوعات بهداشتی و درمانی مربوط می‌شود. عمده مباحثی که در زمینه بهداشت و درمان جستجو می‌شود، مباحث تناسب اندام و کاهش وزن و تغذیه است. در اینستاگرام 370 میلیون پست با هشتگ #fitness به معنی «تناسب اندام» منتشر شده است.
 


این جستجوها عمدتاً برای دریافت اطلاعات است و کمتر کسی است که از شبکه‌های اجتماعی برای تعامل و مشورت با پزشکان و متخصصین استفاده کند. پزشکان هم چندان تمایلی برای تعامل با بیماران از طریق شبکه‌های اجتماعی ندارند. اینجاست که زمینه برای حضور و نفوذ برندها و اینفلوئنسرها فراهم می‌شود و آنان جای پزشکان متخصص را می‌گیرند تا با مشورت‌دهی، آگاهی‌بخشی و حتی ایجاد تعامل میان بیماران و پزشکان، جامعه و سازمان‌های تخصصی درمانی و نهادهای بهداشتی بتوانند اینترنت‌درمانی را درمان کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین