پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:51 - 1398/11/25

شش راهکار مفید برای بیماری‌های قلب دوم!

کارگر آنلاین:در این گزارش به نکاتی پرداخته ایم که با توجه به آن‌ها می‌توانید از قلب دوم خود مراقبت کنید.
به گزارش کارگر آنلاین، از قدیم گفته اند که پا قلب دوم ماست و حتی برخی متخصصان طب سنتی معتقدند هرکدام از اجزای داخلی بدن کف پا نقطه‌ای دارد که با ماساژ آن، می‌توان مشکلات داخلی را تا حدودی برطرف کرد. حالا که اهمیت این عضو بدن برایتان روشنتر شد بهتر است با آن مهربانتر باشید تا یک وقت این قلب نازنین نگیرد!
 
 
با ترک بجنگید!
 
از جمله مشکلاتی که ممکن است برای پا‌ها ایجاد شود، در مورد پوست آن است که دچار ترک، پوسته پوسته شدن یا خشکی میشود. درست است که بخش زیادی از این مشکل ارثی بوده و به طبیعت پوست مربوط است، اما قرار گرفتن پا در معرض گرد و غبار و پوشیدن صندل‌هایی که از پا محافظت نمیکند، همچنین پابرهنه راه رفتن روی کفپوش‌هایی مانند موکت یا فرش و در نهایت پوشیدن کفش‌های نامرغوب جزو عواملی است که می‌تواند باعث تشدید این مشکل شود.
 
راه حل: اگر از کرم‌های مرطوب کننده پا و جوراب‌های نخی استفاده کنید تا حدود زیادی این مشکل برطرف خواهد شد. علاوه بر این باید از کفش‌های مرغوب استفاده کنید و در خانه هم پوشیدن کفش روفرشی را فراموش نکنید.
 
قارچ را از پا دور کنید
 
وقتی مدام پاهایتان در کفش باشید به دلیل تعریق پا، محیط مرطوبی ایجاد شده و در طولانی مدت میتواند زمینه بروز قارچ را فراهم کند.
 
راه حل: اگر لای انگشتان پاهایتان آثار قارچ را مشاهده کردید با مراجعه به پزشک دارو‌های درمانی برای این مشکل را مصرف کنید. علاوه بر این باید از کفش‌هایی استفاده کنید که تهویه مناسب دارند و جورابتان را هم نخی انتخاب کنید.
 
میخچه را میخکوب کنید
 
وقتی پا در اصطکاک و فشار قرار میگیرد، پوستش کلفتش میشود و زائده‌ای به نام میخچه ایجاد می‌شود. این زائده معمولا در نقاط برجسته پا که در تماس با کفش هستند ایجاد میشود.
 
راه حل: راه خلاصی از میخچه آن است که از کفش مناسب استفاده کنید و کفی طبی در کفشتان بگذارید و چسب میخچه بزنید.
 
وقتی پا ویروس می‌گیرد
 
گاهی اوقات بر اثر قرار گرفتن پا در معرض آلودگی، روی پا زگیل ویروسی ایجاد میشود. برخی اوقات این مشکل با میخچه اشتباه گرفته می‌شود و همین تشخیص نادرست روند درمان را مختل کرده و به ویروس زگیل فرصت می‌دهد که منطقه وسیعی از پا را درگیر کند.
 
راه حل:
اولین کار مراجعه به موقع به پزشک و درمان این ضایعه است. بعد از آن هم باید مراقب باشید که با پای برهنه روی کفپوش‌های سخت راه نروید و جوراب و کفش مناسب به پا کنید.
 
ناخن‌ها را دریابید
 
ناخن پا در معرض فشار و ضربه زیادی قرار دارد به ویژه ناخن کوچک پا! اگر ناخن‌های پایتان را بلند نگهدارید و از کفش‌های جلوبسته استفاده کنید احتمال افتادن آن زیاد است. این احتمال هم وجود دارد که ناخن پا وارد گوشت شود به ویژه اگر کفشی با نوک باریک بپوشید.
 
راه حل:
کوتاه نگه‌داشتن ناخن و اصلاح انتهای آن با برش افقی و صاف و استفاده از کفش مناسب راه اصلی مبارزه با این مشکل است.
 
قارچ ناخن با تغییر رنگ همراه است
 
اگر مدام پاهایتان در محیط مرطوب است یا عرق میکند و خیس می‌ماند احتمال بروز قارچ ناخن در شما زیاد است. این اتفاق در افراد دیابتی و نیرو‌های خدماتی بیشتر می‌افتد. تغییر رنگ در بستر ناخن به غیر از مشکلات عفونی مانند زگیل یا قارچ می‌تواند ناشی از ایجاد صدمه و فشار خونریزی در بستر ناخن باشد؛ اما همیشه باید در نظر داشت که گاهی این علامت زنگ خطر مهمی در آگاهی از وجود برخی بیماری‌های جدی ناخن و پوست از جمله برخی تومور‌ها و بدخیمی‌ها مثل ملانوم هستند و باید خیلی زود به پزشک مراجعه کرده و نسبت به درمان آن اقدام شود.
 
راه حل:
وجود تهویه مناسبت برای پا در طول روز و شسته و خشک کردن پا‌ها به صورت مرتب و مراجعه سریع به پزشک در صورت وجود ضایعه مشکوک راه‌حل این مشکل است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین