پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:33 - 1398/12/01

موافقت دولت با واردات «غذای سگ و گربه» و پوشاک + سند

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت اقتصاد با ترخیص کالاهای گروه ۴ ممنوعه به کشور که عمدتا مصرفی، تولید مشابه داخی و لوکس هستند موافقت کرد.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از مشرق، روز سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸ هیات وزیران با پیشنهاد وزارت اقتصاد (گمرک) با ترخیص کالاهای گروه ۴ (کالاهای مصرفی و لوکس و غیرضرور) که سال ۹۷ به واسطه تلاطم ارزی وارداتشان به کشور ممنوع شده بود، موافقت کرد.


مصوبه دولت چند شرط دارد که از این قرار است:

۱- تا پایان سال این کالاها تعیین تکلیف شود

۲- دارای ثبت سفارش یا قبض انبار گمرکی باشند

۳- منشا ارز آنها از سوی بانک مرکزی تایید شود

۴-پرداخت حقوق گمرکی و دوبرابر سود بازرگانی

بنابراین در صورت دارا بودن شرط دوم و رعایت دیگر بندها امکان ترخیص آنها فراهم می‌شود.

 


* کالاهای ممنوعه گروه ۴ وارد می‌شوند
کالاهای گروه ۴ معمولا مصرفی، لوکس، غیرضرور و مشابه تولید داخل هستند که بنا به اقتضاء شرایط کشور در سال ۹۷ واردات آنها ممنوع شد و در لیست کالاهای گروه ۴ قرار گرفت.

در حال حاضر براساس گزارش گمرک،‌ این کالاها در ۱۷ گمرک اجرایی رسوب کرده و وزارت اقتصاد و گمرک در ماه‌های اخیر تلاش کرد تا زمینه‌ای برای ترخیص آنها فراهم کند:


پیش‌تر گمرک ایران گزارش داده بود که حجم این کالاها حدود ۷۰ میلیون دلار است.
 


متن مصوبه دولت برای ترخیص کالاهای گروه ۴ بدین شرح است:‌
هیئت وزیران در جلسه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با ویرایش یا تمدید ثبت سفارش تا پایان سال کنونی برای اظهار برخی کالاها موافقت کرد. ویرایش یا تمدید ثبت سفارش تا پایان سال ۱۳۹۸ برای اظهار کالاهای گروه چهار (به استثنای خودرو) که تا قبل از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ دارای ثبت سفارش وزارت صمت، بارنامه و قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی باشند به صورت بدون انتقال ارز و از محل آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و ارز متقاضی با تأیید منشأ ارز از سوی بانک مرکزی بلامانع است. هم‌چنین، ترخیص این کالاها با پرداخت حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی بلامانع است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین