پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ22013:16 - 1398/12/02

خوراکی‌های طلایی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

کارگر آنلاین:متخصص طب سنتی گفت:‌ مصرف عدس، زرشک، به، سیب، هویج، شلغم، عسل، سیر، پیاز و دمنوش‌های گل‌گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار مفید است.
به گزارش کارگر آنلاین، علیرضا یارقلی متخصص طب سنتی در گفتگو با فارس درباره «مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا»، اظهار داشت: برای جلوگیری از سرایت این ویروس استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها، رعایت بهداشت به ویژه بهداشت جمعی مانند پرهیز از روبوسی کردن و دست دادن از جمله موارد مهم پیشگیرانه است.
 
وی با بیان اینکه گوشی‌ تلفن همراه و دستگیره پله‌های خانه‌ و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی از مراکز عمده آلودگی هستند، گفت: افرادی که سیستم ایمنی و ریه‌های بیمار و ضعیف دارند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند. باید با این بیماری مانند تمام بیماری‌های ویروسی دیگر برخورد کنیم و البته شدت بیماری کرونا کمی بیشتر است.
 
یارقلی با اشاره به مهم‌ترین مواد غذایی مؤثر در پیشگیری از کرونا، خاطرنشان کرد: مصرف عدس، زرشک، به، سیب، هویج، شلغم، عسل و عناب بسیار مفید است.
این متخصص طب سنتی با اشاره به مصرف دمنوش‌های گل‌گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان به عنوان دمنوش‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا، یادآور شد: مصرف سیاه‌دانه همراه با عسل یا استفاده از روغن آن در داخل بینی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: در حوزه دارویی نیز استفاده از پرموم عسل بسیار مفید بوده؛ چراکه ضد ویروس،‌ ضد باکتری و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است؛ضمن اینکه می‌توانیم از گیاه سرخارگل به صورت مصرف یک قاشق جوشانده آن در صبح و شب استفاده کنیم.
 
یارقلی با تأکید بر اینکه باید سیستم ایمنی افراد دچار بیماری‌های مختلف را بالا ببریم، ابراز داشت: باید در این چند روز هر نوع سرماخوردگی که احساس کردیم مورد توجه خاص قرار دهیم؛ در نتیجه استراحت کردن در منزل، مصرف سوپ‌ها و عدسی پرآب را توصیه می‌کنیم؛ چراکه باعث دفع ویروس‌ها می‌شود.
 
این متخصص طب سنتی افزود: استفاده از سیر و پیاز پخته در غذاها و استفاده از سبزیجات تازه و نیز توصیه می‌شود.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین