پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:39 - 1398/12/08

توصیه‌های غذایی خاص برای مقابله با ویروس کرونا

یک متخصص تغذیه در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا راهکارهایی ارائه داد.

به گزارش کارگرآنلاین، پیام فرح بخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور  با دو مسئله  پیشگیری از این ویروس و کمک‌های تغذیه‌ای برای درمان این ویروس مواجه هستیم.
 


او افزود: آنچه که مربوط به پیشگیری است و این بحث‌هایی که فضای مجازی کشور به طور گسترده مطرح می‌شود که طبع ویروس سرد است و حتما باید مواد گرمی مانند آویشن، زنجبیل، عسل، شیره و ارده مصرف شود که کاملا باور‌های غلطی هستند، زیرا ویروس‌ها دارای طبع نیستند و خوردن مواد گرمی هیچ کمکی به ما نمی‌کند.
 


فرح بخش بیان کرد:  آنچه که از لحاظ تغذیه‌ای می‌توانیم به خودمان کمک کنیم این است که مواد غذایی را حتما به صورت کاملا پخته مصرف کنیم برای مثال گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ حتما باید پخته باشند و از مصرف ناپز این مواد به خصوص تخم مرغ عسلی کاملا پرهیز کنیم.
 


او  ادامه داد: در خصوص پیشگیری از این بیماری باید سیستم ایمنی تقویت شود؛ به همین منظور میوه‌های دارای آنتی اکسیدان بالا مانند پرتقال و لیموشیرین و سبزیجات که به صورت سبزی خوردن و سالاد است باید به طور مداوم مصرف شود البته شستشو و ضدعفونی کردن این مواد بسیار حائز اهمیت است.


متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف کلیه مواد فست فودی، آماده و نیمه آماده که سطح ایمنی بدن را کاهش می‌دهند باید کاملا قطع شود؛ همچنین غذا‌های چرب، حجیم و سنگین باید از دستور غذایی حذف شوند بنابراین مواد غذایی دارای مواد التهابی مانند پنیر پیتزا، روغن آفتابگردان و روغن ذرت کمتر استفاده شود و بیشتر از روغن‌های حاوی آنتی اکسیدان مانند روغن زیتون و کنجد استفاده شود.

 


فرح بخش در پایان تاکید کرد: در ویروس‌ها مسئله‌ای به نام طبع وجود ندارد و مصرف زنجبیل، نبات، زعفران و زردچوبه به پیشگیری و درمان کمک نمی‌کند. بیماران کم خون در کنار استفاده از گوشت و جگر کاملا پخته شده می‌توانند قرص‌های آهن را بصورت مکمل  مصرف کنند.

بیشتر بخواتید:

 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین