پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:44 - 1400/05/07

کتاب امیربیان منتشر شد

کتاب امیر بیان؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی (علیه السلام)به مناسبت عید امامت و ولایت منتشر شد.

کتاب امیر بیان؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم که ذیل هر صفحه از قرآن‌کریم احادیث تفسیری امام علی (علیه السلام) درج شده است، برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و از سوی انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

این تفسیر حدیثی برای اولین بار به شکل یک جلدی با بیش از ۱۰۰۰صفحه که در آن ۴۵۰۰ حدیث از امام علی (علیه‌السلام) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه امامان نیز استفاده شده (یعنی بیش از ۶۰۰۰ حدیث) که بیش از ۲۶۰۰حدیث آن احادیث تفسیری امام علی (علیه السلام) است و الباقی در زمره احادیث اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و... از آن حضرت می‌باشد.

در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن؛ متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی دو سویه یعنی: قرآن و عترت در کنار هم بهره‌مند شود. همچنین از ویژگی‌های بارز در تدوین این اثر منحصر به فرد استفاده از ۸۰ دوره کتاب تفسیری و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی می‌باشد.

در این تفسیر به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و... اشاره شده است. متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم یافته که برای عموم مردم مخصوصا قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمین محترم کاملا قابل استفاده می‌باشد.

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم به کوشش محمدرضا اوحدی در قطع وزیری و ۱۱۵۲ صفحه برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر ارزشمند می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی https://nashreshahidkazemi.ir/، سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه نمایند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین