پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:15 - 1398/12/22

بیمه بیکاری کر ونا به چه کسانی می‌رسد؟

طبق اعلام وزیر کار، دولت قرار است به کسانی که با بیماری کرونا بیکار شده‌اند بیمه بیکاری بپردازد، به چه کسانی بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد؟
به گزارش کارگر آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه تلویزیونی اعلام کرده است که همه کسانی که براثر بیماری کرونا از کار بیکار شوند با تشخیص سازمان‌های مربوطه شان ظرفیت استفاده از قانون بیمه بیکاری را دارند و مشمول بهره مندی از ظرفیت‌های حمایتی سازمان و وزارتخانه مربوطه هستند.
 
براساس اظهارات وی، برای بیکاری مشاغلی مثل دست‌فروشان نیز مقرر شد حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه به منظور پرداخت بیمه‌های بیکاری و ارائه تسهیلات به این افراد تخصیص یابد.
 
علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار نیز در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: بیمه بیکاری برای افرادی که به صورت غیرارادی بیکار شده باشند، تعلق می‌گیرد.
 
وی افزود: اگر این بیکاری ناشی از بیماری باشد یعنی فرد به این ویروس مبتلا شده باشد تامین اجتماعی پوشش حقوق برای دوران بیماری را باید پرداخت کند. اما اگر منجر به بیکاری شود بیکاری غیراداری محسوب می‌شود و باید بیمه بیکاری به این افراد داده شود.
 
خدایی با اشاره به این که مشکل اصلی در مشاغلی است که بیمه نیستند، عنوان کرد: مشکل ما بیمه بیکاری کارگران روز مزد و دست‌فروشان است که بیمه نیستند، دولت باید برنامه‌ای برای این افراد داشته باشد در خصوص بقیه موارد قانون تکلیف را مشخص کرده است و فقط باید به قانون عمل شود.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین