پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:18 - 1399/01/10

تست اولیه داروی ایرانی کرونا مثبت اعلام شد

دانشمند ایرانی و استاد دانشگاه تربیت مدرس از ساخت داروی درمان بیماری کرونا در فاز اولیه آن، خبر داد.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از خبرگزاری تقریب، مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی در گفت‌وگویی با اشاره به ساخت داروی درمان ویروس کرونا گفت: داروی درمان ویروس کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادی ساخته شد، به طوری که بسیاری از پزشکان از نحوه بازخورد این دارو بر روی بسیاری از بیماران اعلام رضایت کردند.
 
سلیمانی با بیان اینکه این یک کار جمعی بوده که توسط وزارت بهداشت باهدایت دکتر ملک زاده و دکتر واسعی با همکاری بیمارستان شریعتی و مسیح دانشوری انجام شده است، ادامه داد: این دارو در فاز کار آزمایی بالینی است.
 
به گفته وی، این دارو بر روی بیمارانی که در فاز اول ابتلا به بیماری کرونا ویروس قرار دارند در سه مرحله نسبت به درمان کامل آنها مثبت ارزیابی شده است.
 
سلیمانی تصریح کرد: این دارو در فاصله زمانی ۳ تا ۶ روز در قالب سه مرحله می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کند.
 
این دانشمند ایرانی در ادامه گفت: نکته مهم در ساخت داروی کرونا ویروس این است که همچنان در حال کارآزمایی بالینی هستیم و امیدواریم در روزهای آینده به نتایج بهتری دست پیدا کنیم، تحقیقات نهایی و تکمیلی جهت تایید قطعی این دارو ادامه دارد و نتایج قطعی این آزمایشات در آینده نزدیک توسط وزارت بهداشت اعلام می شود.
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین