پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10116:38 - 1399/01/13

ماجرای شهادت سردار قاآنی و امیر پوردستان چه بود؟

منابع و کانال های ایرانی شایعه شهادت سردار قاآنی و امیر پوردستان را به شدت تکذیب کردند.
کارگر آنلاین: در پی انتشار شایعات برخی منابع ناشناخته لبنانی درباره شهادت سردار اسماعیل قاآنی و چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منابع و کانال های ایرانی این شایعه را به شدت تکذیب کردند.
 
شفقنا در همین باره نوشته است: در ساعات ابتدایی بامداد امروزبرخی منابع ناشناس مدعی شده بودند که سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس و امیر احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در سوریه توسط حملات هوایی اسرائیل به شهادت رسیده اند.
 
این شایعه‌ها همزمان شده است با تحرکات نظامی ارتش آمریکا در عراق که برخی منابع آن را در راستای حمله احتمالی آمریکا علیه نیروهای حزب‌الله ارزیابی کرده‌اند. 
 
سایت نسیم آنلاین نیز نوشت: یکی از خبرنگاران رسانه ایران اینترنشنال به نقل از دو منبع عربی از شهادت سردار اسماعیل قاانی فرمانده نیروی قدس سپاه و امیر پوردستان درحملات اسرائیل به سوریه خبر داد.
 
رسانه‌های عبری عربی در حالی به شایعه‌سازی درباره شهادت سردار قاآنی می‌پردازند که روسیا الیوم به نقل از یک منبع دولتی عراق روز سه شنبه از سفر محرمانه سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس به بغداد پایتخت عراق خبر داد.
 
بر اساس این گزارش، سردا قاآنی در سفر به بغداد با شماری از مقامات عراقی دیدار کرده است.
 
‏حسین دلیریان خبرنگار حوزه نظامی در توییتر خود با تکذیب شهادت امیر پوردستان نوشت: با امیر سرتیپ ‎پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش صحبت کردم. ایشان در ایران هستند و اخبار منتشره درباره شهادت‌شان در سوریه، کذب است
 
دیگر کاربران توییتر با اشاره به سنت علط دروغ اوریل یا دروغ۱۳ چنین شایعاتی را مرتبط به این مساله می‌دانند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین