پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:45 - 1400/08/22

جزئیات شهادت ایمان حاتمیان سرباز وظیفه‌شناس در تعقیب و گریز قاچاقچیان

کارگر آنلاین | سرباز وظیفه‌شناس، تابلوی ایست را بالا گرفت و با هشدار از راننده قاچاقچی خواست توقف کند، اما راننده بی‌رحم که قصد تسلیم شدن نداشت با سرعت به‌سوی او حرکت کرد و لحظاتی بعد حادثه‌ای هولناک رقم خورد؛ حادثه‌ای که جان سرباز وظیفه‌شناس را گرفت و راننده قاچاقچی به اتهام قتل عمد بازداشت شد.

این حادثه حدود ساعت 3:30بعدازظهر چهارشنبه در شهرستان سرچهان در استان فارس رخ داد. آن روز مأموران گشت پلیس در یکی از جاده‌های این شهر متوجه 3خودروی پژو 405شدند که با سرعت زیادی در حرکت بودند. آنها که به ماجرا مشکوک شده بودند به تعقیب این خودروها پرداختند و کمی بعد معلوم شد که هر 3خودرو حامل بار قاچاق هستند و در این شرایط مأموران به آنها دستور ایست دادند.

قاچاقچیان با مشاهده خودروی پلیس تلاش کردند که با ورود به خیابان‌های شهر از دست مأموران فرار کنند. تیم گشت پلیس همزمان با تعقیب خودروها، ماجرا را به مرکز گزارش و درخواست کمک کرد.

هر چند در جریان عملیات تعقیب و گریز، 2خودرو توانستند با ورود به خیابان‌های مختلف از دست پلیس فرار کنند، اما مأموران همچنان در تعقیب آخرین خودرو بودند و با بی‌سیم مسیر فرار راننده را به نیروهای کمکی گزارش کردند.

حادثه هولناک

تیمی از مأموران کلانتری که استوار وظیفه‌ ایمان حاتمیان نیز یکی از آنها بود، برای دستگیری قاچاقچیان وارد شدند. آنها به سرعت راهی همان خیابانی شدند که مسیر فرار خودروی حامل بار قاچاق بود. وقتی در آنجا مستقر شدند، استوار ایمان حاتمیان درحالی‌که تابلوی ایست در دست داشت، کنار خیابان قرار گرفت و به محض مشاهده خودروی حامل بار قاچاق، تابلو را بالا آورد و از راننده خواست توقف کند. راننده قاچاقچی اما قصد توقف نداشت و زمانی که سرباز وظیفه را در برابر خود دید، بدون اینکه از سرعتش بکاهد به سمت او رفت.

آن روز همه‌‌چیز در چشم برهم‌زدنی رخ داد و سرباز جوان وقتی متوجه ماجرا شد که دیر شده بود و پیش از اینکه بتواند خود را از مسیر خودروی پژو 405کنار بکشد، خودرو به‌شدت با او برخورد کرد و راننده به فرار ادامه داد. فرار او اما زمان زیادی طول نکشید و در نهایت با ورود دیگر نیروهای پلیس، خودروی حامل بار قاچاق متوقف و راننده دستگیر شد.

شهادت در بیمارستان

در پی این اتفاق، پیکر سرباز وظیفه‌شناس به بیمارستان منتقل شد. شرایط او اما چنان وخیم بود که به سرعت به بیمارستان شهیدرجایی شیراز انتقال یافت، اما تلاش پزشکان برای نجات جانش بی‌نتیجه ماند و او به شهادت رسید.

با شهادت سرباز وظیفه‌شناس، راننده قاچاقچی به اتهام قتل عمد بازداشت شد و این در حالی بود که اگر به جای فرار توقف می‌کرد و دستگیر می‌شد در نهایت مجازاتی بسیار کمتر از مجازات قتل عمد در انتظار او بود.

پس از این حادثه، پیکر استوار وظیفه ایمان حاتمیان عصر دیروز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور سردار رهام ‌بخش‌حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس و خانواده شهید والامقام و مردم شهیدپرور تشییع و برای خاکسپاری به زادگاه وی یعنی شهرکرد منتقل شد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین