پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:47 - 1399/01/25

سرنوشت «شب‌ آرام» رشیدپور چه می‌شود؟

کارگر آنلاین: جدال توئیتری بین علی علیزاده و رضا رشیدپور که درباره دستمزد رشیدپور در دو برنامه «حالا خورشید» و «شب‌آرام» رخ داد، بازتاب فراوانی در رسانه‌ها داشت. در نتیجه درخواست‌های پرشمار کاربران شبکه‌های اجتماعی، رضا رشیدپور و شبکه سه سیما درباره قرارداد این دو برنامه شفاف‌سازی کردند؛ رشیدپور در یک لایو اینستاگرامی و یکی از مدیران شبکه سه در توئیتر.



شفاف سازی رشیدپور درباره «حالا خورشید»
صحبت‌های رشیدپور در لایو اینستاگرامی‌اش را به نقل از صبا بخوانید: «با احتساب هزینه‌های تولید که تنها بخشی از آن را در ویدئوی قبل عرض کردم و هزینه‌ها فراتر از این بوده است، کل بودجه برنامه «حالا خورشید» در اوایل کار حدود ۱۷ میلیون تومان و در اواخر کار حدود ۲۲ میلیون تومان بوده. یک میانگین ریاضی نشان می‌دهد که بودجه کل تولید «حالا خورشید» برای هر اپیزود زیر ۲۰ میلیون تومان بوده است که این رقم مشمول بیمه، مالیات و کسورات قانونی هم می‌شده است.» او درباره هزینه‌های برنامه‌اش هم این‌گونه توضیح داد: «به دلیل کمبودهای داخل سازمان، برنامه «حالا خورشید» خارج از سازمان ضبط می‌شد، بنابراین هزینه تولید آن شامل رقم‌های مربوط به اجاره استودیو در بیرون از سازمان، اجاره تجهیزات فنی مثل LED‌‌هایی که داخل استودیو بود و... می‌شد. حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر پرسنل در فصل‌های مختلف «حالا خورشید»، من را همراهی می‌کردند و چندین نفر از مجریان و گزارشگران مختلف کنار من بودند و همچنین برخی مهمانان برای حضور در استودیو،دستمزد دریافت می‌کردند یا مهمان‌هایی بودند که از شهرستان‌ها می‌آمدند و هزینه آن‌ها شامل پول بلیت هواپیما، اقامت در هتل، حمل‌ونقل و پذیرایی بود. به علاوه دکورهای مختلفی که در فصل‌های مختلف برای برنامه «حالا خورشید» ساخته می‌شد.»
سرنوشت «شب‌آرام»
همچنین ساعتی بعد از این لایو اینستاگرامی، کورش کمره‌ای مشاور مدیر شبکه سه سیما هم که معمولاً موضع رسمی این شبکه را در توئیتر اعلام می‌کند، دو سند از برآورد دو فصل «حالا خورشید» منتشر کرد که ارقام اعلام‌شده توسط رشیدپور را تأیید می‌کرد. طبق این اسناد، فصل اول «حالا خورشید» شامل 133 قسمت، برای هر قسمت 22 میلیون و 22 هزار تومان و فصل دوم شامل 84 قسمت، برای هر قسمت 22 میلیون و 500 هزار تومان هزینه داشته است. این مبلغ، تقریباً نصف 40 میلیون تومانی است که علی علیزاده درباره «حالا خورشید» اعلام کرده بود. کمره‌ای همچنین درباره ویژه‌برنامه یلدایی «شب‌آرام» نیز این گونه توضیح داد: «جالب است بدانید برنامه شب یلدا تاکنون اصلاً برآورد نشده است! مشخص نیست بر چه مبنایی عدد و رقم یک برنامه که اساساً برآورد هم نشده است، مورد قضاوت قرار گرفته است؟! شایان ذکر است برای تولید این برنامه بخشی از مطالبات معوق شبکه به «حالا خورشید» به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.» علیزاده درباره هزینه‌های این برنامه، مبلغ 500 میلیون تومان را ادعا کرده بود.
پاسخ به یک ابهام
در اسناد برآورد برنامه‌ها که توسط شبکه سه منتشر شد، یک ابهام هم وجود داشت. در هر دوی این اسناد، محل امضای طرفین قرارداد که پایین صفحه قرار دارد، چندان واضح نیست، اما تا این حد مشخص است که از سه امضا، یکی که متعلق به رضا رشیدپور تهیه‌کننده برنامه است، دیده نمی‌شود. گویی رشیدپور این برآورد برنامه‌ها را امضا نکرده است. این ابهام را با کمره‌ای در میان گذاشتیم. او تأیید کرد که رشیدپور هر دوی این اسناد را امضا کرده و این ابهام را ناشی از بریده شدن تصویر دانست که برای منتشر نشدن امضاها اتفاق افتاده است.

منبع: خراسان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین