پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10115:20 - 1399/02/06

خبر خوب برای متقاضیان مسکن فرهنگیان

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۷ هزار فرهنگی، اطلاعات خود را در سامانه «مسکن آموزش و پرورش» ویرایش و اصلاح کردند.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از فارس، گودرز کریمی فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آمار فرهنگیانی که در سامانه مسکن فرهنگیان، اطلاعات خود را ناقص ثبت کرده بودند، اظهار کرد: در سال گذشته حدود 309 هزار فرهنگی در سامانه مسکن فرهنگیان ثبت‌نام کردند که اسامی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد و پس از پالایش، پیرایش و ویرایش اطلاعات آنها مشخص شد که 75 هزار و 984 فرهنگی واجد شرایط مسکن شناخته ‌شده و 87 هزار و 746 نفر نیز در خود اظهاری اطلاعات اولیه دچار خطای ثبت اطلاعات شده‌اند.
 
وی ادامه داد: به فرهنگیانی که اطلاعات خود را در سامانه مسکن فرهنگیان ، ناقص ثبت کرده بودند، فرصت داده شده که اطلاعات خود را ویرایش کنند و در نهایت 27 هزار فرهنگی اطلاعات خود را ویرایش کردند و این اسامی را به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده‌ایم.
 
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پس از انجام فرایند استعلام چهارگانه از وزارت راه و شهرسازی برای کنترل فرم (ج)، استعلام از سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور بابت دارا بودن سند مالکیت فردی، استعلام از سازمان ثبت‌احوال کشور مبنی بر احراز هویت فردی و نیز استعلام از بانک مسکن جهت دریافت تسهیلات یارانه‌ای، اسامی افراد مذکور به ما اعلام می‌شود که ما نیز اسامی واجدین شرایط را منتشر خواهیم کرد.
 
ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن اواسط آذر سال گذشته در سامانه maskan.medu.ir آغاز شد؛ متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و تاکنون از هیچ‌یک از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به عبارت دیگر فرم «ج» در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.
 
متقاضی باید متأهل بوده یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند؛ اولویت آموزش و پرورش شامل بانوان فرهنگی سرپرست خانوار، کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی بالای 20 سال سابقه خدمت، زوجین فرهنگی و  بازنشستگان فرهنگی است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین