پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:10 - 1399/02/13

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان هفته

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پیش‌رو می‌گوید: بازار خودرو روزانه نیاز به عرضه خودرو دارد، چنانچه این نیاز روزانه بازار از سوی خودروسازان تامین نشود فاصله قیمت‌ها بیشتر خواهد شد.
به گزارش کارگر آنلاین ، خودروسازان امسال را با افت تولید شروع کردند و تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین امسال به ۲۴ هزار و ۹۲۲ دستگاه رسید که در مقایسه با فروردین سال گذشته ۴۲٫۷ درصد افت داشته است. همین عدم عرضه خودروسازان به بازار باعث نوسان جدیدی به بازار شده است، به طوری‌که دوباره قیمت خودرو در بازار گران شد.
 
 
در همین حال رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره وضعیت بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو از سال ۹۶ وضعیت نابه‌سامانی دارد. فعلا وضعیت بازار خودرو آرام است یعنی خبری از خریدار و فروشنده نیست. نمایشگاه‌داران خودرو به دلیل توقف واردات خودرو ۹۶ درصد سهم بازار را از دست داده‌اند؛ چرا که امروز نمایشگاه‌داران خودرو نه سهمیه‌ای برای خرید خودروهای شرکتی دارند و نه خودروی وارداتی در بازار وجود دارد که افراد بخواهند این خودروها را در ویترین نمایشگاه‌ها برای فروش بگذارند.
 
سعید موتمنی افزود: خودروهایی که فعلا در ویترین نمایشگاه‌ها وجود دارد امانی هستند و به دلیل عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان فعلا خودروی ایرانی در نمایشگاه‌های خودرو وجود ندارد. کسانی که خودروهای ایرانی را از شرکت‌های خودروسازی پیش‌خرید کرده‌اند این افراد دیگر نیازی برای فروش خودروهایشان از سمت نمایشگاه‌دار نمی‌بینند و خودروهای خود را از طریق آگهی در فضای مجازی می‌فروشند.
 
ضرورت آزادسازی واردات خودرو
او درباره وضعیت خودروسازان ایرانی گفت: شرکت‌های خودروسازی خودروهای خود را تا دو سال دیگر فروخته و فعلا خبری از تحویل فوری خودروها نیست. بازار روزانه نیاز به عرضه خودرو دارد چنانچه این نیاز روزانه بازار از سوی خودروسازان تامین نشود فاصله قیمت‌ها نیز بیشتر خواهد شد.
 
موتمنی با اشاره به واردات خودرو اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که چنانچه افراد قصد تعدیل قیمت خودرو در بازار را دارند باید اجازه دهند خودروهای دست دوم وارد کشور شود. چنانچه واردات خودرو آزاد شود قیمت خودرو ارزان خواهد شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین