پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:43 - 1400/05/19

بزرگ‌ترین عنایت امام حسین(ع) به حاج اکبر مولایی

یک پیرغلام اهل بیت(ع) می‌گوید: این که مداح و هیأتی جمعیت زیادی داشته باشد، ارزش نیست بلکه مسئولیت بیشتر است. به آنها چه می‌دهند؟ باید یک نفر را بیاورند تا به آنها اخلاق یاد بدهد. اینها جوان هستند به آنها فهم باید یاد داد.

در گذشته رسم بود زمانی که فردی بنا داشت مداحی و ذاکری اهل بیت (ع) را شروع کند، از فرادی مجوز می‌گرفت و بعد هم عبای ذاکری اهل بیت (ع) را بر تن می‌کرد. حاج اکبر مولایی متولد ۱۳۱۸ است که از ۱۰ سالگی نوحه‌خوانی را آغاز کرد و از ۱۴ سالگی هم عبای نوکری را بر تن کرده است. این پیرغلام ۸۲ ساله اهل بیت (ع) در آستانه ماه محرم مهمان ما بود و از او پیرامون مسائل مختلف ذاکری و هیأت‌های مذهبی سوال کردیم. ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

خود را جارچی امام حسین (ع) می‌دانم تا مداح

شما مداحی را از نوجوانی و ۱۴ سالگی شروع کردید. چه شد که به سمت مداحی آمدید؟ 

من از دوران خردسالی ذوق نوکری داشتم. مشوق اصلی من هم مادرم بود. ایشان خیلی دوست داشت که من مداح شوم البته خود را مداح نمی‌دانم، من جارچی امام حسین (ع) هستم. زمانی که بزرگی سوار اسب یا درشکه‌ای می‌شد، یک نفر جلوی او به‌عنوان پادو می‌دوید و جار می‌زد که مردم فلانی دارد می‌آید. حالا من هم جار می‌زنم که ای مردم آقاجان دارند می‌آیند، بیایید هر چه می‌خواهید از او بگیرید! ایشان کریم هستند.

مدل لباس مداحان در گذشته

مجوز ذاکری اهل بیت (ع)  و این عبای نوکری را چه کسانی به شما دادند؟

زمانی که بزرگی سوار اسب یا درشکه‌ای می‌شد، یک نفر جلوی او به‌عنوان پادو می‌دوید و جار می‌زد که مردم فلانی دارد می‌آید، حالا من هم جار می‌زنم که ای مردم آقاجان دارند می‌آیند، بیایید هر چه می‌خواهید از او بگیرید! ایشان کریم هستند

منبع: فارس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین