پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:56 - 1400/05/19

بازی مرگبار محمد، پسر ۹ ساله ساحل سدیچ

۹ ساله بود و کلاس سوم ابتدایی. بازیگوش بود و پر از آرزوهای کودکی. آرزوهای زیبا که قد نکشید زیر خروارها خاک دفن شد. محمد شیهی پسر اول خانواده ۴ نفرِ ای بود که براثر غرق‌شدگی در ساحل سدیچ جاسک جان خود را از دست داد. وی جمعه گذشته به همراه خانواده به ساحل رفته بود که هنگام آب‌بازی با هم‌سن‌وسالانش در دریا غرق شد.

عصر یک روز تعطیل بود و ساحل دریا به نسبت شلوغ. مادر محمد به همراه خواهرانش مشغول تدارک عصرانه بودند و بچه‌ها نیز مشغول بازی و تفریح. فاطمه 3 ساله پشت سر برادرش محمد می‌دوید و می‌خندید، صدای خنده کودکانه‌شان فضا را پرکرده بود. لحظاتی گذشت و پسربچه به درون دریا رفت با دوستان و بچه‌های فامیل مشغول آب‌بازی و شنا شد؛ اما دقایقی نگذشته بود که ناگهان صدای کمک خواهی و فریاد به گوش رسید. نگاه‌های حاضران در ساحل به دریا دوخته شد. زن جوان با شنیدن نام پسرش، دیوانه‌وار خود را به کنار ساحل رساند و با دیدن پسرش که در حال غرق شدن بود بی‌حال به زمین افتاد. مرد جوانی شناکنان خود را به پسرک رساند که در حال تقلا و دست‌وپا زدن بود. بدن نیمه‌جان او ازآب‌گرفته شد و به درمانگاه لیردف انتقال یافت ولی علیرغم تلاش کادر درمان، او جان سپرد.

 تفریح تلخ

عبدالطیف پدر محمد که در زمان حادثه در لیردف بوده است گفت: «پسرم دریا را خیلی دوست داشت و همیشه اصرار می‌کرد تا او را به ساحل ببریم، خانه ما با ساحل حدود 15 کیلومتری فاصله دارد و در اوقاتی که بیکار بودم او را به دریا می‌بردم، آن روز همسرم و فرزندانم به همراه باجناق بنده و خانواده‌اش با خودرو به ساحل رفتند و قرار بود عصرانه و شام را در آن مکان بخورند.»

مرد 31 ساله که هنوز در شوکه حادثه است و باور ندارد پسرش از دنیا رفته است ادامه داد»: سیل سال گذشته باعث شده بود گودال‌های عمیقی در ساحل و دریا به وجود بیاید و همیشه مواظب بچه‌ها بودم که درون این گودال نیافتند آن روز دریا آرام بود و محمد هم به همراه بچه‌های خاله‌اش و... به دریا رفت اما درون گودال افتاد». وی باکمی مکث گفت:«بچه‌های بزرگ‌تر به کمکش آمدند و آن‌ها هم غرق شدند که با کمک باجناقم نجات پیدا کردند، محمد که ریزاندام بود از دیدها محو شد و آب آن را به دورتر از ساحل برد، حدود 10 دقیقه‌ای طول کشید که باجناقم موفق شد او را از آب بیرون بیاورد».

این مرد جوان افزود»: محمد حالش خوب نبود و مرکز درمانی با این مکان دور بود، مجبور شدند پسرم را با ماشین سایپا تا مکانی انتقال دهند تا به آمبولانس درمانگاه لیردف برسند. پسرم در مسیر جان سپرده بود اما کادر درمان از تلاش برای زنده شدن او دست برنداشتند عمل احیا را بر روی او انجام دادند ولی تقدیر بر این بود که عمر پسرم کوتاه باشد و چشم از دنیا ببندد.»

 عدم نصب تابلو خطر

مراد نورالهی رئیس شورای سدیج گفت: ساعت 6 عصر 15 مردادماه بود که شنیدم محمد شیهی پسر 9 ساله غرق شده و حالش بد است به‌سرعت خود را به بیمارستان رساندم اما زمانی که به محل رسیدم، محمد فوت‌شده بود. وی این را یادآور شد که این ساحل تابلو خطر ندارد و براثر سیلاب گودال‌های زیادی در آنجا تشکیل‌شده است و باید یک تابلو خطر در محل نصب شود. نورالهی گفت: شنا در مکانی که محمد غرق‌شده یعنی روبروی صیدگاه قدیم سدیج، جای مناسبی نیست و خانواده‌ها تحت هیچ شرایطی در این مکان به شنا نپردازند.

نجات جان پنج کودک و یک مادر غرق‌شده

مدتی قبل 5 کودک در آب‌های ساحلی بندر کلاهی میناب غرق شدند ولی با ایثارگری مادرشان از مرگ نجات یافتند. جهت شنا کردن و آب‌تنی به ساحل دریا یا خور رفتند و هنگامی‌که مادر جان بچه‌ها را به دلیل ورودشان به بخش پرعمق درخطر دید خود را به آب زد وبچه ها را نجات داد. دکتر یدالله رئیسی ماکیانی در این رابطه توضیح داد: به دنبال اعلام خبری مبنی بر ورود ۶ نفر بیمار غرق‌شده در آب‌های ساحلی بندر کلاهی که ۵ کودک در سنین ۴ تا ۱۲ سال یک مادر حدوداً ۵۶ ساله به اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب، بلافاصله تیم احیاء بیمارستان فعال و اقدامات درمانی توسط دکتر داوری متخصص طب اورژانس انجام و بیماران با کمک تیم درمانی از مرگ نجات پیدا کردند.  دکتر داوری در خصوص نحوه رسیدگی به بیماران افزود: در بدو ورود بیماران، خوشبختانه متخصصین مربوطه ازجمله بیهوشی و متخصص جراحی عمومی همگی در اورژانس حضور داشتند و این در روند تسریع اقدامات درمانی کمک شایانی به بیماران نمود.  داوری اظهار کرد: ازآنجایی‌که چهار کودک بیمار که دو پسربچه و دو دختربچه در حالت دیسترس تنفسی یا اختلال تنفسی قرار داشتن پس از اقدامات اولیه با هماهنگی و مشاوره متخصص بیهوشی جهت اقدامات درمانی بیشتر به بخش آی سی یو منتقل شدند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین