پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:27 - 1399/02/24

بازداشت فرد مدعی ازدواج موقت با کودک ۹ ساله

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از صدور قرار بازداشت از سوی دادستانی برای فردی شد که مدعی ازدواج موقت با دختر ۹ ساله شده است.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از ایلنا، حبیب‌الله مسعودی فرید،نقل قول گرده است که بازداشت این فرد که به هویت وی اشاره‌ای نشده، پس از آن رخ می‌دهد که در روزهای اخیر ویدئویی از اظهارات فردی که مدعی ازدواج موقت با یک دختر ۹ ساله بود، به صورت گسترده در شبکه‌های مجازی پخش شد. به گفته مسعودی فرید، مقامات سازمان بهزیستی، پس از مشاهده این ویدئو، قوه قضائیه را در جریان قرار دادند و خواستار برخورد قضایی با فرد مدعی کودک‌همسری شدند. از آنجا که این فرد مدعی شده بود با «موافقت» پدر این دختربچه به‌ دلیل عقب افتادن اجاره خانه این مرد، این دختر ۹ ساله را به عقد موقت خود درآورده، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین گفته در صورت صحت، با پدر این کودک نیز برخورد قضایی خواهد شد.
 
فرد مجرم در ویدئوی خود به صراحت می‌گوید وقتی پدر و به خصوص برادر یک دختر موافق باشند، دختر از سن هفت سالگی می‌تواند «صیغه» شود یا «تن‌فروشی» کند. معاون سازمان بهزیستی همچنین خواستار انجام اقدامات دیگر که بازدارندگی لازم را داشته باشند، برای مقابله با کودک‌همسری در ایران شد. درخواست وی در حالی مطرح شده که بر اساس گزارش‌ها، همراه با افزایش رقم وام ازدواج در ایران، تعداد متقاضیان این وام‌ها برای ازدواج افراد زیر ۱۵ سال نیز از دو سال پیش به این‌ سو «۹۰ برابر» شده است!
 
به گزارش ایلنا، در برخی از مناطق دورافتاده و اغلب فقیرنشین کشور افزایش وام ازدواج تا سقف شصت میلیون تومان باعث شده خانواده‌هایی که بضاعت مالی چندانی ندارند، دختران زیر ۱۵ سال خود را به عقد یک مرد درآوردند تا بتوانند سهم سی میلیون تومانی از این وام را به دست بیاورند.
بر اساس قانون شرع اسلام سن بلوغ ۹ سال تمام برای دختران و ۱۵ سال تمام برای پسران است. در سال‌های اخیر نمایندگان زن مجلس تلاش کردند تا سن ازدواج در قوانین ایران را تغییر دهند، اما با مقاومت سایر نمایندگان و نیز روحانیون روبه‌رو شدند. در سال ۹۷ نیز لایحه منع ازدواج با کودکان در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی رد شد.
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین