پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:42 - 1399/02/31

ساختار جدید آستان قدس رضوی نهایی شد

کارگر آنلاین: تولیت آستان قدس رضوی گفت: ساختار جدید این آستان مقدس پس از جلسات، مطالعات و بررسی‌های فراوان و تلاش‌های شبانه روزی نهایی شده و برای تهیه آن از نظرات کارشناسان مختلف در کمیته‌های ویژه استفاده شده است.


حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی روز چهارشنبه در مراسم معارفه انتصابات جدید آستان قدس رضوی افزود: ادعایی نداریم که خروجی کار ما بدون عیب و نقص است، زیرا کار بشر عیب و نقص دارد، اما این ادعا را داریم که از تمام ظرفیت و توان خود برای تدوین ساختاری خوب با حداقل ایراد و از نظرات مختلف کارشناسی بدون تعجیل در کار استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نسبت به آستان قدس دو نگاه می‌توان داشت، یک نگاه مستقل و منفک دیدن این آستان مقدس از نظام، انقلاب و کشور است و اینکه ما آستان قدس هستیم، یکسری موقوفات داریم و تنها باید به امور حرم مطهر رسیدگی کنیم اما بر اساس نگاه دوم آستان قدس رضوی نه تنها جزو انقلاب بوده بلکه خاستگاه انقلاب نیز هست و ما معتقدیم انقلاب اسلامی از این بارگاه مقدس برخاسته است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نسبت به این نظام مقدس، انقلاب اسلامی، اهداف آن و تدابیر بلند رهبر معظم انقلاب مسوول هستیم و باید فعالانه نقش ایفا کنیم، ما نسبت به گذشته، امروز و آینده این انقلاب مسوولیت داریم و نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

وی به رویکرد آستان قدس رضوی در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: در حوزه اقتصاد هدف ما کسب درآمد از هر طریق و به هر شیوه‌ای نیست، اگر جایی بین درآمد و سود با یک رفتار ارزشی تعارض بود قطعا عمل ارزشی را ترجیح می‌دهیم. ما تنها از روش‌های سالم و پاکیزه کسب درآمد خواهیم داشت.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: خدمت به زائران تنها در محدوده خدمات رفاهی تعریف نمی‌شود، ما حتما باید در حوزه فرهنگ و معرفت افزایی زائران نیز کار و سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حرم مطهر رضوی به مدیریت جهادی نیاز دارد گفت: در این ایام که حرم مطهر تعطیل بود، تا حدودی کار جهادی عینیت یافت، در این ایام تقریبا به صورت شبانه روزی در حرم مطهر کار و تلاش انجام شد و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کارهایی که شاید در شرایط عادی برای انجامش به یک سال زمان نیاز بود، طی این مدت در حرم مطهر رضوی انجام و از این فرصت استفاده حداکثری شد.

وی ادامه داد: ایجاد منابع پایدار، تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید باید در بخش اقتصادی آستان قدس رضوی مورد توجه باشد، ما باید خود را مخاطب فرمایشات رهبر معظم انقلاب بدانیم، هر برنامه اقتصادی باید منطبق بر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید باشد. دستگاه‌های وابسته به رهبر انقلاب باید در عملیاتی کردن تدابیر ایشان برای دیگران الگو باشند.

حجت الاسلام مروی رسیدگی به زائران محروم را در حوزه فعالیت‌های بنیاد کرامت رضوی معرفی کرد و گفت: نباید در ایران کسی باشد که بخاطر فقر نتواند دستکم یک بار در عمرش به حرم مطهر رضوی مشرف شود، لذا بنیاد کرامت رضوی بر روی این موضوع برنامه‌ریزی کند، رسیدگی به محرومان مجاور که در حکم رهبر معظم انقلاب آمده و همچنین توجه به محرومان مناطقی که آستان قدس رضوی در آنجا موقوفات دارد، باید مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ در مجموعه آستان قدس رضوی افزود: بررسی راهکارهای دستیابی به صرفه‌جویی در سازمان و میانه‌روی در هزینه باید مورد توجه جدی مدیران باشد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین پایبندی مدیران به سیاست‎ها و برنامه‎ها را از دیگر موضوعات حائز اهمیت برشمرد و بر اهمیت صیانت از موقوفات و نیات واقفان تأکید کرد.

وی ادامه داد: امانت‌داری در اجرای نیات واقفان یکی از مهمترین رسالت‌ها و وظایف ماست که باید روز قیامت در قبال آن پاسخگو باشیم. لذا توجه به نیات واقفان و صیانت از موقوفات از اهم وظایف مدیران آستان قدس رضوی است.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی از دیگر موضوعاتی است که باید مدنظر مدیران باشد، بر لزوم رعایت انضباط مالی و اداری تأکید کرد و گفت: هیچ بخشی در آستان قدس رضوی از حسابرسی مصون نیست، هیچ حیات خلوتی در آستان قدس رضوی وجود ندارد و همه جا باید حسابرسی انجام شود، در این زمینه باید با همکاری بخش‌های مختلف منشوری تهیه و ابلاغ شود.

وی با اشاره به سفارش موکد رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهره گیری از کارشناسان متدین و انقلابی در بخش‌های گوناگون آستان قدس رضوی افزود: در انتصابات جدید، تلاش شده است از ظرفیت نیروهای داخلی آستان قدس رضوی، بیشتر استفاده شود و شاخصه تدین، تخصص و انقلابی در همه این انتصابات مورد توجه باشد، بطوریکه هیچکس در آستان قدس رضوی با سفارش منصوب نشده و نخواهد شد.

 

منبع: ایرنا
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین