پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:02 - 1399/03/07

افزایش قیمت دلار تن ماهی را گران کرد

کارگر آنلاین: دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران افزایش قیمت دلار در سامانه نیما را دلیل گران شدن کنسرو تن ماهی اعلام کرد.

محمد میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در پاسخ به اینکه دلیل افزایش قیمت کنسرو ماهی تن در روز های اخیر چیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه ماهی تن به عنوان ماده اولیه تولید این محصول، ارز دولتی آن برداشته و از گروه یک اولویت ارزش خارج شده و این محصول با ارز آزاد به کشور وارد می شود، طبیعی است که قیمت آن نیز در بازار تغییر کند.


وی افزود: دو سال قبل، ارز اختصاصی 4200 تومانی ماهی تن برداشته و تبدیل به ارز نیمایی شد اما در حال حاضر وارد کنندگان، این محصول را با دلار 14 تا 15 هزار تومانی وارد می‌کنند و شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار هستیم.


دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: ارز واردات روغن تا به امروز تغییری نداشته و مورد حمایت دولت است اما وارد کنندگان برای واردات این محصول با مشکل مواجه هستند و در صورتی که به واردات این محصول نیز ارز اختصاص نیابد ذخایر استراتژیک روغن نیز پایان می یابد.


وی تصریح کرد: نیاز بازار کنسرو تن ماهی کشور به طور هم زمان از محل واردات و تولید داخل تامین می شود.


در حاص حاضر هر کنسرو 180 گرمی ماهی تن با روغن گیاهی در بازار از 13 هزار تومان تا 19 هزار تومان به فروش می رسد و کنسرو 180 گرمی ماهی تن در روغن زیتون حدود 22 هزار تومان به فروش می رسد.


گفتنی است نرخ هر بسته 180 گرمی تن ماهی در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات 124 سازمان حمایت حداقل 13 هزار و 300 تومان و حداکثر15 هزار و 200 تومان درج شده است.

منبع: تسنیم

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین