پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:26 - 1399/03/11

آیا دولت امسال کارمند جدید استخدام می‌کند؟

در حالی که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرده است که ۴۰ هزار نفر در سال جاری استخدام دولت می‌شوند، اما روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفته است که ظرفیت استخدام دولتی وجود ندارد.
کارگر آنلاین: سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون‌های استخدامی اطلاعیه‌های خود را به‌روز می‌کند.
 
جدیدترین اطلاعیه این مرکز در روز ۲۳ فروردین ماه امسال در سامانه با عنوان «اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص اعلام نتایج اولیه آزمون ویژه پزشکان متخصص دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال ۱۳۹۸» بارگزاری شده است.
 
شاید پرطرفدارترین آزمون‌های اسخدامی به دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش مربوط می‌شود که هر دو این آزمون‌ها نیز در سال گذشته برگزار شده است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان از مهر ماه امسال به عنوان معلم و استخدامی وزارت آموزش و پرورش سر کلاس‌ها می‌روند.
 
استخدامی دولتی ۴۰ هزار نفر در سال جاری
اما مهم‌ترین گزاره در این خصوص این است که معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از استخدام ۴۰ هزار نفر در سال جاری خبر داده است.
 
جمشید انصاری در روز هشتم اردیبهشت ماه امسال در این باره گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه سالانه باید سه درصد از حجم دولت (به غیراز وزارت آموزش و پرورش) کاسته شود، با این حال قانونگذار اجازه داده تا به ازای هر سه خروجی، یک نیروی جدید در بدنه دولت جذب شود. برهمین اساس قرار است در سال ‌جاری ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر در دستگاه‌های مختلف استخدام شوند.‌(ایسنا)
 
اما عزت‌الله پوریان، مدیر روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در توئیتر خود از تکمیل ظرفیت استخدامی دولتی خبر داده است.
 
وی در این خصوص نوشت: «ظرفیت استخدامی دولتی تکمیل است، افراد جویای کار در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بصورت رایگان مهارت بیاموزند.»
 
این خبر در حالی منتشر شده که در چند ماه اخیر به واسطه شیوع ویروس کرونا برخی از افراد بیکار شده‌اند و دولت سیاست‌های حمایتی پرداخت تسهیلات و یارانه را در دستور کار قرار داده است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین