پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:49 - 1399/03/15

علت بوجود آمدن گودی زیر چشم چیست؟

کارگر آنلاین: عوامل زیادی می توانند منجر به بروز حلقه های سیاه در زیر چشم شوند که از جمله انها می توان به ژنتیک اشاره کرد. بعضی از افراد در همان بدو تولد چربی کمتری نسبت به سایرین در زیر پوست خویش دارند که این مورد می تواند گودی زیر چشم را عمیق تر کند.

وجود یک گودی بالای لبه استخوان گونه و اطراف چشم کاملا طبیعی است ولی در برخی از افراد این گودی بیشتر خود را نشان می دهد.
 علاوه بر ژنتیک، گودی و سیاهی زیر چشم میتو اند تحت‌تأثیر عوامل زیر پدید آید.

_ قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید
_ حساسیت ها
_ کم خوابی
_ کم آبی
_ رژیم غذایی ناسالم

فیلر زیر چشم چیست؟
از فیلرها می توان بعنوان یک پرکننده پوستی برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم استفاده کرد. رایج ترین فیلر مورد استفاده در زیر چشم، هیالورونیک اسید نام دارد که یک مولکول کامل طبیعی و پیچیده است و در پوست همه افراد وجود دارد.
متخصصان زیبایی و پزشکان از پرکننده های پوستی به منظور حجم دادن و بالا اوردن بخش های فرورفته در سطح پوست، رفع چین و چروک های عمیق و ایجاد پوستی جوان و درخشان استفاده می کنند.

تزریق فیلر زیر چشم چگونه انجام می شود؟
تزریق فیلر زیر چشم معمولا کمتر از نیم ساعت زمان می برد و افراد می توانند نتیجه را بلافاصله بعد از تزریق مشاهده کنند. در ابتدا پزشک متخصص، محل تزریق را با استفاده از سمواد ضدعفونی کننده پاک می کند تا با این کار احتمال عفونت بعد از تزریق را به حداقل برساند.
سوزن هایی که برای تزریق فیلر زیر چشم استفاده می شوند، بسیار نازک هستند و بیمار در حین تزریق درد زیادی را تحمل نخواهد کرد. معمولا برای رفع گودی زیر چشم 5 تزریق برای هر چشم انجام می شود.

مراقبت های لازم قبل و بعد از تزریق فیلر زیر چشم
اگر هر گونه داروی ضد انعقاد از جمله آسپرین و هپارین مصرف می کنید آن را با پزشک خود در میان بگذارید. باید توجه داشته باشید که مصرف الکل و دخانیات می تواند نتیجه تزریق فیلر زیر چشم را تضعیف کند.
از انجام فعالیت های سنگین ورزشی تا بیست و چهار ساعت بعد از تزریق فیلر پرهیز کنید. برای کاهش عارضه های اندک شما می توانید از کمپرس یخ در بیست و چهار ساعت اول درمانی استفاده کنید.

عوارض تزریق فیلر زیر چشم
اگر تزریق توسط پزشک متخصص و در شرایط استریل انجام شود احتمال بروز عوارض ناچیز و تقریبا برابر صفر خواهد بود. بعد از درمان ممکن است شما در محل تزریق اندکی کبودی و قرمزی مشاهده کنید که حداکثر ظرف مدت یک هفته از بین می روند. چنانچه گفته شد شما می توانید برای کاهش میزان کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.

تزریق فیلر زیر چشم چقدر ماندگار است؟
میزان دوام فیلرهای زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی می توان گفت فیلر های زیر چشم بین 6 الی 9 ماه دوام میاورند وبعد از آن این فیلر ها توسط بدن شکسته می شوند و اثرات انها نیز محو می شوند.
شایان به ذکر است استفاده از پرکنندهای پوستی برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم یک روش درمانی دائمی نیست و شما هر 6 الی 12 ماه نیاز به تکرار درمان دارید. بهتر است قبل از بین رفتن کامل اثرات پرکننده های پوستی، شما تزریق جدبد را انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

آیا تزریق پرکننده پوستی زیر چشم درد دارد؟
پزشک شما از سوزن های بسیار نازک برای تزریق فیلر استفاده می کند بنابرین شما درد انچنانی را حس نخواهید کرد. علاوه بر ان پزشک می تواند مناطق تزریق را با استفاده از کرم های موضعی بی حس کند و در نتیجه شما هیچ دردی را احساس نکنید. تغییر فوری بعد از تزریق پرکننده زیر چشم دیده خواهد شد، ولی معمولا نتیجه دقیق یک هفته بعد بدست می آید.

چه زمان نمی توان از فیلر زیر چشم استفاده کرد؟
1- رنگ دانه های پوستی
فیلر ها نمی توانند دایره های تیره رنگ زیر پوست را که بر اثر رنگ دانه های پوستی ایجاد می شوند، درمان کنند.
2- چین و چروک های جدید
از فیلر ها نمی توان برای پیشگیری از ایجاد چروک جدید در سطح پوست استفاده کرد. معمولا برای اینکار از بوتاکس استفاده می شود.

منبع:
پزشکان بدون مرز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین