پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:29 - 1399/03/16

مخدری که بدتر از مرگ موش است

کارگر آنلاین: این مخدر که ترکیبی از چند ماده سمی است، بسیار خطرناک است وعوارض زیادی به همراه دارد.

پیمایی  روانشناس و درمانگر اعتیاد درباره ماده مخدر وونگا گفت: وونگا مخدر بسیار ویرانگر با عوارض بالا و ترکیبی از چند ماده سمی از جمله زهر موش، هروئین، پودر لباسشویی، داروهای ضد ویروس، پودر شیر، شوینده استخر و نوشابه است.
 


او در ادامه گفت: وونگا که به شکل پودری سفید رنگ است و اطلاعات چندانی از روش ساخت آن در دسترس نیست درسال ۲۰۱۰ رشد چشمگیری پیدا کرد و افرادی که به مصرف این مخدر روی آورده اند، ترک کردن آن برایشان بسیار سخت و نوعی شکنجه طاقت فرساست.


این روانشناس ودرمانگر اعتیاد درباره نحوه مصرف این مخدر گفت:وونگا در تکه‌ای کاغذ پیچیده شده و دود می‌شود، پس از وارد شدن دود ناشی از سوختن این پودر به درون ریه ها، بدن شخص مصرف کننده خیلی سریع گرم خواهد شد که این حالت بین دو تا چهار ساعت دوام خواهد داشت و پس از آن تاثیرات دردآور این ماده مخرب خود نمایی می‌کند.
 


او ادامه داد:از تاثیرات درد آور این مخدر می‌توان به دل درد غیر قابل تحمل، درد در نواحی مختلف بدن، اضطراب، افسردگی و استفراغ شدید اشاره کرد.
 


پیمایی با اشاره به اعتیاد آور بودن این مخدر گفت: بخشی از ترکیبات این ماده مخدر نوعی داروی ضد بیماری ایدز است که با درست کردن این مخدر بخشی از افراد مبتلا به ایدز برای دریافت این داروی ضروری و حیاتی به مشکل خواهند خورد.

او در پایان گفت:والدین نقش مهمی در کنترل فرزندان دارند و باید برای پیشگیری از اعتیاد جوانان ونوجوانان خود تغییرات آن‌ها را جدی گرفته و در صورتی که به اعتیاد یا سوء مصرف او شک کردند حتما به یک مشاور مراجعه و پیشگیری کنند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین