پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:54 - 1399/04/03

تهدیدی خطرناک‌تر از ویروس کرونا

رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که اکنون "جهان به شدت نیازمند وحدت ملت‌ها و همبستگی جهانی است و سیاسی کردن شیوع کرونا، باعث تشدید آن شده است."

به گزارش کارگرآنلاین، تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، درباره شیوع کرونا در جهان هشدار داد که اکنون "جهان به شدت نیازمند وحدت ملت‌ها و همبستگی جهانی است و سیاسی کردن شیوع باعث تشدید آن شده است."


او روز دوشنبه ۲۲ ژوئن در یک سمینار آنلاین گفت: "اکنون بزرگترین تهدیدی که با آن رو به رو هستیم فقدان همبستگی جهانی و رهبری جهانی است نه این ویروس."


رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که همه‌گیری همچنان با سرعت ادامه دارد و تاثیرات اقتصادی و سایر اثرات آن تا دهه‌ها احساس خواهد شد.


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، سازمان بهداشت جهانی را به "سوء مدیریت شدید و پنهانکاری در مورد گسترش ویروس کرونا و همسویی با منافع چین" متهم و کمک مالی آمریکا و روابطش با این سازمان را قطع کرده است.

بر اساس آخرین آمار حدود ۹ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۴۷۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

پیشتر سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش آمار مبتلایان جدید در شبانه روز گذشته هشدار داده و گفته بود که بیشتر موارد مربوط به قاره آمریکا است.

این سازمان اعلام کرده بود که بیش از ۱۸۳ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته ثبت شده که این بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا در جهان است که بیش از ۶۰ درصد موارد ابتلا هم مربوط به آمریکای شمالی و جنوبی است.

از نظر میزان شیوع کرونا همچنان آمریکا بدترین وضعیت را دارد و پس از آن برزیل در مقام دوم قرار دارد.

منبع: جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین