پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:51 - 1399/04/05

قیمت پراید در بازار دوباره خیز برداشت

افزایش قیمت پراید در بازار همچنان ادامه دارد و علیرغم اینکه قیمت پراید توسط شورای رقابت اعلام شده است، این خودرو با قیمت های بسیار زیاد در بازار خرید و فروش می شود.
کارگر آنلاین : اوایل اردیبهشت ماه ۹۹ بود که شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد که تصمیم بر توقف تولید خودرو پراید دارد با این که مدت زمان زیادی از این اعلام نمی‌گذرد، اما در چند روز اخیر قیمت نجومی پراید تعجب همه فعالان اقتصادی و تمام بازار را برانگیخت. در ادامه این خبر قیمت پراید در بازار امروز ۵ تیرماه ۱۳۹۹ را خواهیم دید.
 
 بعد از تعلل بسیارِ ستاد تنظیم بازار، هفته گذشته مجوز افزایش قیمت انواع خودرو‌های داخلی صادر شد که براساس آن محصولات ایران خودرو به‌طور متوسط ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت پیدا می‌کنند. علاوه بر این، قیمت متعارف خودرو در کف بازار نیز همان قیمت تحویل خودرو در کارخانه به‌اضافه حداکثر ۱۰ درصد تعیین شد.
 
در پی مصوبه ۲۵ اردیبهشت امسال کارگروه تنظیم بازار خودرو در مورد ابلاغ نرخ‌های محاسباتی شورای رقابت به خودروسازان، نامه سرپرست وزارت صنعت شامل قیمت بخشی از خودرو‌های تولیدی دو خودروساز به تفکیک نوع خودرو و بر اساس محاسبات شورای رقابت به انضمام دستورالعمل مربوطه جهت اجرا، ابلاغ شد.
 
رضا شیوا، در مورد افزایش قیمت خودرو گفت: بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت اعلام و مورد تائید ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.
 
شیوا در مورد قیمت‌های تقریبی برخی خودرو‌ها گفت:‌ قیمت پراید ۱۱۱ به مبلغ ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومن و ساینا ۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
 
وی همچنین بیان داشت: قیمت تیبای صندوق‌دار ۵۲ میلیون و تیبای هاچ‌بک ۵۹ میلیون تومان تعیین شده است.
 
رییس شورای رقابت اظهار داشت: البته ممکن است در بررسی‌های نهایی حدود قیمت این خودرو‌ها افزایش بسیار جزیی داشته باشد، اما در نهایت قیمت خودرو فردا به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
 
شیوا امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته قیمت خودرو ‌های سایپا ۲۳ درصد و ایران خودرو ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.
 
قیمت‌ خودروها بر اساس پایش، تجمیع و تحلیل قیمت‌های اعلام شده از سوی نمایندگی‌ها، قیمت معاملات انجام شده در بیش از ۱۵۰ نمایشگاه فعال سطح کشور و مراکز خریدوفروش پایتخت و نیز بررسی‌های میدانی در بازار خودرو به‌صورت روزانه استخراج می‌شود.
 
قیمت پراید در بازار امروز ۵ تیرماه ۱۳۹۹
پراید ۱۱۱ توسط شورای رقابت به مبلغ ۳۶ میلیون و ۹۰۰  قیمت گذاری شده است.
 
پراید ۱۳۱ نیز ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
 
 
نام خودرو
قیمت اعلام شده توسط
شورای رقابت (تومان)
قیمت اعلام شده توسط سایپا (تومان)
پراید X111
36.900.000
---
پراید X131
37.400.000
---
پراید X132
 
---
تیبا sx
36.300.000
54.400.000
تیبا ex
46.000.000
60.620.000
ساینا
51.500.000
61.240.000
سایپا 151 SE
52.400.000
48.540.000
سایپا 151 آپشنال/ رینگ آلومینیوم
---
69.430.000
 
خیز دوباره قیمت خودرو در بازار
در شرایطی که دستورالعمل و برنامه مشخصی برای مدیریت بازار خودرو وجود ندارد و کنترل بازار فقط به صدور فرمان و دستوراتی که اجرایی نمی شوند، محدود شده است شاهد خیز دوباره قیمت ها در بازار هستیم.
 
با افزایش دوباره قیمت خودرو، قیمت خرید و فروش این خودروها بیشتر از گذشته بالا رفته است.
 
 
 
قیمت روز خودرو پراید در بازار
پراید ۱۳۱ 
۷۶.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۱۱
۸۰.۰۰۰.۰۰۰
پراید۱۳۲  
۷۸.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲
۹۵.۵۰۰.۰۰۰
ساینا 
۹۶.۰۰۰.۰۰۰
این رشد قیمت ها در حالی اتفاق افتاده که به گفته فعالان بازار خودرو ، تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد ولی قیمت ها همچنان صعودی است.منبع/افکار نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین