پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:55 - 1399/04/08

زدن ماسک از 15 تیر اجباری می‌شود

رییس جمهوری امروز با اعلام این خبر، بازگشت برخی محدودیت‌ها به مناطق و استان‌های قرمز به مدت یک هفته را از دیگر تصمیمات امروز ستاد اعلام کرده است.طبق گفته حسن روحانی زدن ماسک از 15 تیر تا پایان تیرماه الزامی خواهد شد و اگر لازم باشد برای ماه مرداد نیز تمدید خواهد شد.هنوز درباره جریمه و مجازات ناقضین احتمالی ماسک اجباری و نیز مرجع رسیدگی به تخلفات احتمالی در این زمینه، تصمیمی اعلام نشده است.
کارگر آنلاین : بالاخره با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا زدن ماسک در تمامی اماکن سرپوشیده و شلوغ در ایران هم اجباری شد.
 
 
ستاد ملی مقابله با کرونا در تصمیمات جدیدی که در جلسه روز یکشنبه (8 تیر 99) گرفته، زدن ماسک در کلیه اماکن عمومی سرپوشیده در سرتاسر کشور را اجباری کرده است. این تصمیم از 15 تیر ماه سال جاری (یک هفته دیگر) اجرایی خواهد شد.
 
 
رییس جمهوری امروز با اعلام این خبر، بازگشت برخی محدودیت‌ها به مناطق و استان‌های قرمز به مدت یک هفته را از دیگر تصمیمات امروز  ستاد اعلام کرده است.
 
 
طبق گفته حسن روحانی زدن ماسک از 15 تیر تا پایان تیرماه الزامی خواهد شد و اگر لازم باشد برای ماه مرداد نیز تمدید خواهد شد.
 
 
 
 
هنوز درباره جریمه و مجازات ناقضین احتمالی ماسک اجباری و نیز مرجع رسیدگی به تخلفات احتمالی در این زمینه، تصمیمی اعلام نشده است.
 
 
 
زدن ماسک در شرایطی در کشورمان اجباری شده که مشاهدات عینی نشان می‌دهد جمع قابل توجهی از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند و به نظر می‌رسد جا انداختن فرهنگ استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مکان‌های سرپوشیده جز با الزام قانونی و تعیین جریمه میسر نمی‌شود.
 
 
الزامی کردن زدن ماسک در اماکن عمومی سرپوشیده، در پی افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا طی هفته‌های اخیر اجرایی می‌شود.
 
 
آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در کشورمان طی هفته های گذشته بار دیگر 3 رقمی شده و برخی استان‌ها از جمله استان‌های جنوبی کشورمان از جمله خوزستان و هرمزگان و بوشهر در وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید 19 قرار گرفته‌اند.
 
 
 
ناظران و کارشناسان شُل‌گیری محدودیت‌های کرونایی در کشورمان را یکی از دلایل و عوامل افزایش شیوع ویروس در مناطق مختلف کشور می‌دانند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین