پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:22 - 1399/04/18

سقوط بورس در روز حمایت و هشدار رئیس جمهور

کارگر آنلاین: شاخص کل بورس و فرابورس دیروز هم به مدد رشد برخی از شرکت های بزرگ شاخص ساز حدود 1.7 درصد رشد کرد تا روند صعودی بازار ادامه یابد. اما شاخص کل هم وزن بورس اندکی افت کرد. موضوعی که نشان می دهد بخش زیادی از نمادهای بازار هم در محدوده منفی معامله شده است.

به طور کلی بازار متعادل نیست و درگیر نوعی دوقطبی است که در آن سهم ها یا در محدوده حداکثر قیمت معامله می شوند یا حداقل قیمت. دیروز رئیس جمهور و سخنگوی دولت هم دوباره به موضوع بازار سرمایه و حمایت از آن پرداختند و البته هشدارهایی هم داده شد. پایگاه اطلاع رسانی دولت رئیس جمهور دیروز در جلسه ستاد اقتصادی دولت، گفت: تمامی دستگاه‌های دولتی موظف به عرضه سهام شرکت‌های خود در بورس هستند. سازمان بورس باید برای اجرای تعهدات شرکت‌ها مبنی بر تکمیل سهام شناور آن ها اقدام کند. نظارت دقیق بر بازار سهام و متعادل‌سازی عرضه و تقاضای سهام در بورس و رشد منطقی سهام از طریق تسهیل پذیرش و رفع موانع حقوقی پذیره‌نویسی‌ها و صندوق پروژه باید به دقت مدنظر قرار گیرد. روحانی در ادامه افزود: هیجان زدگی کاذب نباید بورس را متاثر کند، از این نظر رشد شاخص‌های بورس باید طبق پایه‌های علمی دقیق و بر اساس منطق بازار سرمایه پیش برود.

دژپسند: افراد با دقت در بورس سرمایه‌گذاری کنند
همزمان، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری دیروز خود به حمایت از بورس پرداخت و گفت: بورس در دولت دوازدهم به یکی از ارکان کلیدی کشور تبدیل شده است. با ورود سهامداران عدالت به بورس بخش اعظمی از جمعیت ایران در بورس حضور دارند و ما این را مفید می‌دانیم.وزیر اقتصاد هم که به مجلس رفته بود از بررسی موضوع بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی گفت: بازار سرمایه بازاری ریسکی است و افراد باید با دقت، مطالعه و استفاده از توانایی مشاوران در این بازار سرمایه گذاری کنند. عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: افراد بدانند سرمایه گذاری در بورس با افزایش و کاهش روبه روست و سرمایه گذاران باید این روند را پذیرا باشند، دولت نیز موظف است زمینه را برای پذیرش سرمایه گذاری در بورس تسهیل کند و نظارت را افزایش دهد. به گزارش خراسان، به طور کلی با تداوم رشد بورس، ریسک هم در این بازار افزایش یافته است و با توجه به منفی شدن بیش از نیمی از نمادها، خرید غیرهدفمند و بدون بررسی ممکن است به زیان گسترده منجر شود چرا که بازار بر خلاف ماه‌های قبل که یک دست رشد می کرد، در مسیر دوقطبی شدن است؛ به نحوی که نیمی از بازار صعودی و نیمی دیگر نزولی است.


 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین