پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:44 - 1399/04/21

احتمال تعویق در برگزاری کنکور

کارگر آنلاین: درپی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران و همچنین اعلام وضعیت قرمز در بسیاری از این شهرها زمزمه های تغییر زمان برگزاری آزمون های سراسری از جمله آزمون دکتری، کنکور و کارشناسی ارشد و همچنین آزمون های وزارت بهداشت از سوی برخی مسئولان از جمله اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا قوت گرفت.

سخنگوی کمسیون آموزشی مجلس: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تصمیم بگیرد
برهمین اساس احمد حسین سلامی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در رابطه با زمان برگزارش آزمون سراسری امسال توپ را در میدان ستاد ملی مبارزه با کرونا انداخت و  اظهار کرد: برگزاری یا عدم برگزاری کنکور منوط به نظر نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا است.. وی ادامه داد: هر مصوبه‌ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره برگزاری کنکور بگیرد، لازم‌الاجرا است؛ زیرا تصمیمات این ستاد، کشوری است. این مقام مسئول یادآور شد: اصلاً شاید با توجه به شرایط کشور و بالا رفتن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، ستاد ملی بگوید همه چیز تعطیل شود آن وقت خود به خود کنکور هم به تعویق می‌افتد.

نامه مهم عضو کمیسیون آموزش به رئیس‌جمهور درباره زمان کنکور
احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تهیه و تدوین نامه‌ای به رئیس‌جمهور خبر داد.
وی افزود: در این نامه از رئیس‌جمهور خواسته شده تا نسبت به تعویق کلیه آزمون‌ها و کنکور‌های سراسری اقدام کرده و در زمان برگزاری آن‌ها در موعد مشخص تجدیدنظر کند.

جلسه مهم وزرای بهداشت و علوم در خصوص برگزاری آزمون‌های سراسری
صبح امروز (شنبه ۲۱ تیر) سعید نمکی وزیر بهداشت در پیامی اینستاگرامی از برگزاری جلسه عصر امروز در وزارت بهداشت برای وضعیت و زمان برگزاری آزمون‌های سراسری با حضور مسئولان آموزش عالی کشور خبر داد.

متن پیام اینستاگرامی سعید نمکی وزیر بهداشت به شرح زیر است:
برگزاری جلسه‌ای پیرامون جلسه‌ای عصر امروز در وزارت بهداشت میزبان وزیر محترم علوم و مسئولان سازمان سنجش هستم تا سریعا درباره وضعیت و زمان برگزاری آزمون‌های سراسری تصمیم‌گیری کنیم.
دغدغه‌ها و نگرانی داوطلبان عزیز را شنیدم و امیدوارم نتیجه این جلسه باعث برطرف شدن اضطراب و نگرانی چند ماهه این عزیزان شود. قطعا سلامت مردم عزیز مهمترین اولویت تمام تصمیمات ما در وزارت بهداشت است.

تاکید وزیر علوم به برگزاری کنکور در زمان مقرر
این جلسه در حالی برگزار می شود که هفته گذشته منصور غلامی وزیر علوم از برگزاری آزمون سراسری، ارشد و دکتری در موعد مقرر خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داده بود.
غلامی از گفته بود که در آزمون های پیش رو فاصله صندلی‌ها بیش از گذشته و با استاندارد وزارت بهداشت مطابقت خواهد داشت و تعداد شعبه‌های آزمون نیز بیشتر پیش‌بینی شده است به طوریکه همه داوطلبان در شهرهای محل زندگی خود آزمون خواهند داد.
بر اساس تصمیمی که ۱۶ اردیبهشت ۹۹ از طریق ستاد مقابله با کرونا اعلام شد، قرار شد آزمون دکتری ۹۹ روز پنج‌شنبه ۲۶ تیر ماه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنج‌شنبه ۲ مرداد و جمعه ۳ مرداد، کنکور سراسری پنج‌شنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد، آزمون فنی و حرفه‌ای جمعه ۱۴ شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته جمعه ۱۴ شهریور برگزار شود و پیش از این نیز قرار بود آزمون دکتری روز جمعه ۹ خرداد و آزمون ارشد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه جاری برگزار شوند.


 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین