پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:30 - 1399/05/22

بررسی شکایت از جهانگیری به زودی در کمیسیون کشاورزی مجلس

کارگر آنلاین: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به شکایت 36 نماینده مجلس از معاون اول رئیس جمهور به خاطر نقض قانون تمرکز گفت: درخواست اعمال ماده 234 به کمیسیون کشاورزی ارجاع شده است و به زودی در این کمیسیون بررسی می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین، سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت شکایت 36 نمایندگان مجلس از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بابت نقض قانون تمرکز گفت: درخواست اعمال ماده 234 که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی امضا شده بود به کمیسیون کشاورزی ارجاع شده است و به زودی در این کمیسیون بررسی می‌شود.

وی افزود: مصوبه هیات دولت در مردادماه 98 برای نقض قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی بر خلاف قانون تمرکز مصوب سال 91 مجلس بوده و کمیسیون کشاورزی مصمم است تا در این زمینه اختیارات جهاد کشاورزی را که به وزارت صمت داده شده است را به وزارت جهاد کشاورزی باز گرداند.

*بررسی ادعای دولت در خصوص وجود مصوبه سران قوا

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص صحت استناد دولت به مصوبه سران قوا برای نقض قانون تمرکز اظهار داشت: این که نقض قانون تمرکز، با مصوبه سران قوا انجام شده است یا نه در کمیسیون کشاورزی بررسی خواهد شد اما حتی اگر نقض قانون تمرکز با مصوبه سران قوا هم انجام شده باشد، باید گفت که این مصوبه نتوانسته است بازار محصولات کشاورزی را بهبود ببخشد.

ساداتی نژاد تاکید کرد: بر اساس قانون تمرکز، مسئولیت کل زنجیره تولید غذا به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده بود اما با واگذاری این اختیارات به وزارت صمت، بازار محصولات کشاورزی از تامین نهاده تا قیمت گذاری و صادرات آن آشفته شد.

*تاثیر نقض قانون تمرکز بر آشفتگی بازار محصولات کشاورزی

وی خاطر نشان کرد: نقض قانون تمرکز باعث شد تا بازار محصولات کشاورزی متولی ثابتی نداشته باشد و چالش‌های زیادی برای تامین نهاده، قیمت گذاری، فروش و صادرات محصولات کشاورزی به وجود بیاید.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: به همین دلیل هم وقتی مسئولان دستگاه‌های دولتی در کمیسیون کشاورزی مجلس حاضر می‌شوند تا به سوالات نمایندگان در خصوص آشفتگی بازار محصولات کشاورزی پاسخ دهند، تقصیر را گردن دستگاه‌های دیگر می‌اندازند در حالی که اگر محصولات کشاورزی یک متولی مشخص داشت چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین