پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:07 - 1399/05/22

با این نوشیدنی ساده، خوش اخلاق می‌شوید!

کارگر آنلاین: آب‌رسانی به بدن مهم است، به‌همین‌دلیل به شما توصیه می‌شود روزانه آب کافی مصرف کنید. عده‌ای تصور می‌کنند مصرف دتاکس واتر باعث افزایش سلامتی آن‌ها می‌شود. ادعا می‌شود که دتاکس واتر باعث سم زدایی بدن و بهبود سطح انرژی و کاهش وزن می‌شود. اما این ادعاها تا چه اندازه درست‌ است؟

به گزارش کارگر آنلاین، درست‌کردن دتاکس‌واتر در خانه کار آسانی است. فقط به آب، تعدادی میوه، سبزی و گیاه نیاز دارید. این ترکیبات را تکه‌تکه کنید و به آب سرد یا گرم اضافه کنید. هر چقدر از ترکیبات بیشتری استفاده کنید، طعم نهایی بهتر خواهد شد.

منافع مصرف دتاکس واتر
کاهش وزن؛
سم زدایی بدن؛
متعادل‌کردن سطح PH خون؛
بهبود سیستم گوارش؛
بهبود عملکرد دستگاه ایمنی؛
بهبود خلق و خو؛
افزایش سطح انرژی؛
بهبود رنگ پوست.
مهم‌ترین فواید دتاکس واتر
به کاهش وزن کمک می‌کند
یکی از فواید نوشیدن آب، کمک به کاهش وزن است و این درمورد مصرف دتاکس واتر هم صدق می‌کند. آب در کوتاه‌مدت باعث افزایش نرخ سوخت و ساز خواهد شد و سبب سوزاندن کالری می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف نیم‌لیتر آب می‌تواند تا ۳۰ درصد نرخ سوخت‌وساز را در ساعت افزایش بدهد.

بهبود سلامتی دستگاه گوارش
آب‌رسانی برای بهبود سلامت دستگاه گوارش و روده‌ها مفید است. کم‌آبی مزمن باعث یبوست و نفخ شکم می‌شود. مصرف آب زیاد، به عمل هضم در معده کمک می‌کند و جلوی ابتلا به یبوست را می‌گیرد.

بهبود سطح انرژی و خلق‌وخو
حتی کم‌آبی متوسط هم می‌تواند روی خلق‌وخو، قدرت تمرکز و سطح انرژی اثر بگذارد. مطالعات نشان می‌دهد که حتی ۱ درصد کم‌آبی هم می‌تواند سطح تمرکز را پایین بیاورد و باعث سردرد بشود. درباره‌ بزرگ‌سالانی که روزانه کمتر از ۱٫۲ لیتر آب مصرف می‌کردند، تحقیقی انجام شد. وقتی آن‌ها مصرف آب خود را به روزی ۲٫۵ لیتر رساندند، شادتر بودند و انرژی بیشتری هم داشتند.

بهبود قدرت دستگاه ایمنی
این یکی از آن ادعاهایی است که ممکن است درمورد دتاکس واتر اغراق‌شده به‌نظر برسد. مصرف میوه‌، سبزیجات و آب‌میوه‌ها به بهبود دستگاه ایمنی کمک می‌کند؛ به‌خصوص مصرف متناوب ویتامین C باعث بهبود دستگاه ایمنی می‌شود.

این ادعا که مصرف دتاکس واتر سرعت سم‌زدایی بدن را افزایش می‌دهد، غلط است. هر چند مصرف این نوشیدنی مزایای خود را دارد، اغلب این منافع را می‌توانید با مصرف آب هم به‌دست آورید.

مصرف آب برای عده‌ای خوشایند نیست. اگر اضافه‌کردن میوه و سبزی باعث می‌شود تا آب بیشتری مصرف کنید، پس می‌توانید از مزایای مصرف دتاکس واتر هم بهره‌مند شوید.

 

منبع: مجله دلتا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین