پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:26 - 1399/05/28

سودای محمود صادقی برای میرحسین شدن!

محمود صادقی، نماینده اصلاح طلب و پرحاشیه مجلس دهم، در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین پیرامون انتخابات سال 1400 گفته است: وقتی اصلاح‌طلبان به دلایل واهی رد صلاحیت می‌شوند مردم به این احساس می‌رسند که حضورشان در پای صندوق و رأیی که می‌نویسند تاثیر چندانی در روند امور نخواهد داشت. طبیعی است با چنین ذهنیتی رغبت کافی برای رأی دادن نخواهند داشت.
کارگر آنلاین | او می افزاید: سیاست‌های تحدیدکننده و رد صلاحیت‌های گسترده به طور غیرقابل انکاری بر فضای انتخاباتی و میزان رأی مردم تاثیرات منفی می‌گذارد. همچنین نکته قابل تامل این است که محدودکنندگان می‌دانند رفتارشان به وجهه انتخابات ایران ضربه می‌زند، اما از آنجا که متاسفانه منافع سیاسی و جناحی برایشان نسبت به مصلحت نظام و مردم در اولویت است، ترجیح می‌دهند با برگزاری انتخاباتی سرد موجبات قدرت‌داری جریان سیاسی متبوع‌شان را فراهم کنند؛ یعنی آنها حضور جناح خودشان در عرصه را منوط به عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی می‌دانند.
 
صادقی همچنین تصریح کرده است: مسئله اصلی انتخابات این است که ناامیدی مردم از سیستم مدیریتی مشارکت را کم کرده است و اگر اوضاع بهتر نشود، در خرداد ۱۴۰۰ هم مثل اسفند ۹۸ شاهد انتخاباتی با پایین‌ترین میزان رأی ممکن خواهیم بود.
 
*صادقی با این صحبت ها انگار در این تصور است که با توجه به اجرای منویات ستاد اصلاحات و حواشی مختلفی که در مجلس دهم ایجاد کرد؛ هم اکنون به جمع فرماندهان ستادی اصلاح طلبان وارد شده و از آنجا که دیگر امیدی به تأیید صلاحیت در هیچ عرصه ای ندارد؛ می تواند با بیان حرف های دهان پر کن؛ لااقل از منفعت جمع بستن خود با امثال حجاریان و تاجزاده بهره مند شود.
 
تصوری که بعید به نظر می رسد درست باشد...
 
جدای از اینکه بایستی انگیزه طرح چنین حرفهایی را دانست اما لازم به بیان است که صادقی و امثال آقای صادقی باید بدانند حکومت در یک نظام سیاسی عقلانی و دینی، نمی تواند بر سر حق مردم مسامحه کند و اجازه ورود افراد ناصالح، اشرار سیاسی و مجرمان بدسابقه را به عرصه های انتخاباتی بدهد.
 
سخن اعضای هسته سخت اصلاحات اینست که نظام بایستی سوابق ما و هرآنچه که در فتنه 88 و نامه سال 2003 به آمریکا و مخالفت با ولایت فقیه کرده ایم را فراموش و ما را در عرصه انتخابات تأیید صلاحیت کند.
 
بدیهیست که این سخن و این مطالبه کاملا غیر عقلانی و ناحق است و نه تنها در ایران که در هیچ کشور دیگری هم به چنین رجال پر هنری! اجازه عرض اندام انتخاباتی داده نمی شود.
 
ضمن اینکه ستادی های اصلاح طلب توضیح نمی دهند که چرا اصرار به استفاده از چهره های بدسابقه دارند و به جوانان اصلاح طلب مجال حضور در منصه های مختلف را نمی دهند!
 
جالب است که شاهدیم برخی از آنها برای انتخابات سال 1400 حتی از چهره های پیر و بدسابقه ای مثل صفایی فراهانی و یا رضا خاتمی نیز بعنوان کاندیداهای بالقوه نام برده اند.
 
اظهارات صادقی مبنی بر اینکه " ناامیدی مردم از سیستم مدیریتی مشارکت را کم کرده است" نیز صحیح نیستند...
 
چه اینکه اولا به همین دلیل ناامیدی از سیستم مدیریتی اعتدالیون و اصلاح طلبان! مردم باید با حضوری پررنگ تر به عرصه انتخابات بیایند تا یک جریان کارآمد به جای ناکارآمدان فعلی بر مصدر امور قرار گیرد.
 
و ثانیا همه باید بدانند که علت اصلی کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم؛ پروژه شریرانه "تحریم انتخابات" از سوی اصلاح طلبان و تشویق آنها به عدم حضور و عدم مشارکت بود.
 
نقش خواص و اهمیت رفتار درست یا غلط آنها در سرنوشت جامعه بایستی بیشتر تبیین شود و در محافل مختلف به اقتراح گذاشته شود.
 
قبل از صادقی، محمدصادق جوادی حصار، از دیگر فعالان اصلاح طلب نیز در اظهاراتی تهدیدآمیز گفته بود که میزان مشارکت مردم در انتخابات 1400 از انتخابات مجلس یازدهم نیز کمتر خواهد بود!
منبع/مشرق نیوز
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین