پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:31 - 1399/05/29

با این مواد غذایی جای جوش را از بین ببرید!

کارگر آنلاین: زدن جوش باعث وارد شدن آسیب به پوست و بافت درون آن می شود. بدن سعی می کند این آسیب را ترمیم و کلاژن تولید کند. اگر کلاژن تولیدی بدن خیلی کم یا خیلی زیاد باشد، جای جوش باقی می ماند که اصطلاحاً به آن اسکار (Scar) گفته می شود. صنعت زیبایی راه های زیادی برای مقابله با اسکار پیدا کرده اما ساده ترین و طبیعی راه این است که خودتان را از انواع مواد غذایی سالم و لذیذ بهره مند کنید.

در ادامه با مواد غذایی آشنا خواهیم شد که جای جوش را کمتر می کنند.

۱- کدو تنبل

چرا مؤثر است؟ کدو تنبل منبع غنی نیاسین، فولات، ویتامین های A و B و زینک است.

چه تأثیری دارد؟ نیاسین و فولات گردش خون را افزایش می دهند، نوسازی سلولی را بیشتر می کنند و برای درمان جوش مفید هستند. دانه های کدوتنبل حاوی زینک هستند، ماده ای که به کنترل سطح هورمون ها و تولید چربی کمک می کند و در ترمیم پوست نقش دارد. ویتامین A هم به کمتر شدن جای جوش کمک می کند.

2- لیموترش

چرا مؤثر است؟ آب لیموترش نوعی ماده ی قابض طبیعی است. این ماده افتادگی پوست را کمتر و با جوش مقابله می کند.

چه تأثیری دارد؟ پوست لیموترش حاوی فلاونوئیدهایی است که اثر محافظت کننده و ضدسرطانی بر پوست دارند. اگر روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب گرم به همراه آب لیموترش شروع کنید یا از آن در سالاد خود استفاده کنید، این کار کمک می کند پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

3- سیب زمینی شیرین

چرا مؤثر است؟ سیب زمینی شیرین حاوی رتینول و بتاکاروتن است.

چه تأثیری دارد؟ بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند. این ویتامین مثل یک مانع از پوست در برابر تغییر رنگ، التهاب و مسدود شدن منافذ محافظت می کند، مشکلاتی که عمدتاً بر اثر رادیکال های آزاد رخ می دهند. رتینول یکی از مواد کلیدی اغلب محصولات زیبایی است، چون با افزایش رنگدانه های پوست، زدن جوش، بروز چین و چروک و اسکار مقابله می کند. به جای صرف هزینه برای کرم های گران قیمت، می توانید با اضافه کردن مقداری سیب زمینی شیرین به رژیم غذایی خود از منبع اصلی رتینول بهره مند شوید.

4- گل کلم

چرا مؤثر است؟  گل کلم یکی از منابع غنی ویتامین C و اسید آمینه ی قدرتمندی به نام هیستیدین محسوب می شود.

چه تأثیری دارد؟ هیستیدین از پوست در برابر پرتوهای مضر فرابنفش محافظت می کند که می توانند لکه های تیره ی فعلی پوست را تشدید کنند. ویتامین C با صدمات ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کند، به بدن در جذب آهن کمک می کند و زخم ها و جای جوش را ترمیم می کند.

 

 

منبع: روزیاتو
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین