پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:52 - 1399/05/30

چه دمنوش‌هایی برای مقابله با کرونا مصرف کنیم؟

کارگر آنلاین: انسان ها گاهی وقت ها دچار استرس و اضطراب میشوند واین حس استرس و ناراحتی برای هیچ شخصی بیگانه نیست. زمان اضطراب، خوردن بعضی گیاهان میتواند به کاهش اثر این وضعیت و عارضه های ناشی از آن، کمک کند. من جمله این گیاهان میتوان به موردهای زیر اشاره نمود که هم آرامش بخش است و هم به تقویت سیستم ایمنی و پیش‌گیری از بیماری های دستگاه تنفسی کمک می کند:

چای سبز
پلی فنول موجود در چای سبز، استرس را کاهش می دهد. چای سبز همچنین مملو از کافئین است.

این دمنوش برای افزایش هوشیاری و ارامش شما بسیار موثر است.

نصف قاشق غذاخوری پودر چای سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. بعد آنرا بجوشانید تا پودر ته نشین شود. پیش از استفاده محلول را صاف کنید.

بابونه
بابونه یکی از گیاهان دارویی است که میتواند در درمان مشکلات عصبی و اضطراب موثر باشد؛ همچنین به کاهش استرس کمک می کند. بابونه دارویی آرامش بخش است که بخار آن مستقیماً به بخش بویایی مغز میرود و همین مسئله باعث کاهش اضطراب می شود.

۳ تا ۴ قاشق غذاخوری بابونه را به دولیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد.

تخم بالنگو و بارهنگ
استفاده خیس کرده تخم بالنگو و بارهنگ در آب و گلاب همراه با قدری زعفران، یکی از دمنوش های مؤثر خواهد بود. برای تهیه این دمنوش باید سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب و یک قاشق چایخوری تخم بالنگو را همراه با یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ با یکدیگر مخلوط نموده و نیم ساعت صبر کنید تا بالنگو و بارهنگ به خوبی لعاب دهند.

آنگاه سرِ قاشق چایخوری زعفران سابیده شده را به مواد قبلی اضافه نموده و مجدد هم بزنید؛ بعد از آن میتوانید دمنوش را با اضافه کردن قدری عسل طبیعی کم کم بنوشید. این مقدار ۲ تا ۳ بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار و موثر است.

گل گاوزبان
دمنوش گل گاوزبان از قدیمی ترین و پر مصرف ترین دم کردنی ها در بین مردم ایران است.

ارام بخش اعصاب، تقویت کننده کلیه و کبد، نشاط آور و پیش‌گیری کننده از افسردگی است.

گل گاو زبان، سنبل طیب و به لیمو رابه همراه آب جوش در قوری دم کنید. اگر از رنگ سیاه گل گاو زبان خوش تان نمی آید چند لیمو عمانی را به قوری اضافه کنید.

سیر و عسل
سیر و عسل هر کدام به تنهایی بسیار مقوی و مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن هستند و ترکیب آنها برای سرما خوردگی و حتی بهبود عفونت ها بسیار خوب و کاربردی است. ماده تشکیل دهنده این ترکیب، آلیسین است که یک ترکیب بسیار فعال است که برای بیماری های فشار خون ، کلسترول و بیماری های قلبی بسیار موثر است.

دمنوش لیندن و عسل
چای لیندن تأثیر به سزایی در مبارزه با بیماریها دارد برای این که به خوبی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.هم چنین می توانید با افزودن قدری عسل به چای لیندن دربرابر ویروش کرونا (corona) و ویروس های دیگر بدن خویش را تقویت کنید.

دمنوش زنجبیل و عسل و لیمو
این دمنوش مثل معجزه ای سبب تقویت سیستم ایمنی بدنتان می شود.از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که در این روزها آشامیدن این دمنوش را فراموش نکنید.و برای اثر بخشی بیش تر به آن قدری عسل و لیمو اضافه کنید.

خواص درمانی دارچین و عسل
ترکیب دارچین و عسل دارای میزان چشمگیر سولفور است. سولفور موجود در ترکیب عسل و دارچین خواص درمانی فراوانی دارد.

چای، زردچوبه و زنجبیل
چای زنجبیل زردچوبه چیست؟ چای زنجبیل زردچوبه از دم کردن ریشه تازه زنجبیل و ریشه تازه زردچوبه در آب داغ تهیه می شود. زنجبیل و زردچوبه به واسطه آثار غذایی و دارویی خود به تنهایی  هم مورد استفاده قرار می گیرند...

عناب
این گیاه برای رفع اضطراب و استرس بسیار موثر است و به دلیل مقدار بالای آنتی اکسیدان، روند پیری پوست را کند می کند.عناب به علت داشتن لعاب زیاد، نرم کننده گلو و سینه است و فشار خون را هم کاهش می دهد.این گیاه گرفتگی صدا را رفع می کند و سبب تقویت دستگاه گوارش می شود.عصاره عناب به دلیل داشتن ویتامین cو آنتی اکسیدان، مانع از رشد و حرکت رادیکال های ازاد و در نتیجه کمک به کنترل و رشد تومور و سلول های سرطانی می شود.

10تا 15 عدد عناب را در آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم و سپس از صافی رد کنید. از آن جا که عناب شیرین است، احتیاج به شیرین کردن دمنوش آن ندارید ولی در صورتی که میخواهید چای تان شیرین باشد، میتوانید از عسل و نبات هم استفاده کنید.این نوشیدنی برای کم خونی بسیار موثر است، برای این که عناب مملو از آهن و همچنین ملین بسیار خوبی است.

دمنوش ریشه کاوا
اضطراب و استرس را کاهش می دهد، خواب سالم را تحریک و ذهن را ارام می کند و سم زدایی را در بدن بیشتر می کند.

منبع: تبیان

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین