پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:00 - 1399/06/01

فوت دختر ۸ ساله زوج مدافع سلامت بر اثر کرونا +عکس

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ویانا دختر ۸ ساله دکتر کیوان محمدی و دکتر فهیمه ثابت بود که بر اثر کرونا روز گذشته فوت کرد.

به گزارش مشرق، آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تجمع صبح امروز تعدادی از نیروهای شرکتی کادر درمان بیمارستان خورشید اصفهان اظهار داشت: بیمارستان خورشید از روزهای ابتدایی درگیر کرونا به عنوان نخستین بیمارستان پذیرش بیماران کرونایی فعال بود و با توجه به طولانی شدن همه‌گیری کرونا، بیمارستان دچار فرسودگی شدید کادر درمان شد.

بیشتر بخوانید: حتی هزارتومان از بیماران نیازمند نمی‌گرفت

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که یکی دیگر از مطالبات آن‌ها پاداش‌های کرونا بود که از طرف دولت اعلام شده بود و همکاران انتظار پرداخت این پاداش‌ها را داشتند، افزود: یکشنبه هفته گذشته نشست صمیمی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان و رئیس بیمارستان خورشید در خود بیمارستان برگزار شد و کادر درمان خواسته‌هایشان را مطرح کردند و در همان جلسه عنوان شد که از اول شهریور ماه بیمارستان خورشید یک دوره استراحتی را طی خواهد کرد و دیگر بیمار جدیدی را از نظر کرونا پذیرش نمی‌کند تا مقداری از خستگی و فرسودگی کادر درمان برطرف شود.

وی عنوان کرد: پاداشی که از سوی دولت برای کرونا وعده داده شده بود هنوز به دانشگاه تخصیص داده نشده و لازم است از طرف دولت در اختیار وزارت بهداشت و از آن وزارتخانه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد، هر زمان که این پول در اختیار دانشگاه قرار بگیرد، بلافاصله در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد.

بیمارستان خورشید بیمار کرونایی پذیرش نمی‌کند

نجیمی ادامه داد: بیمارستان خورشید به دوره گذار نیاز دارد تا بازیابی انجام شود، به همین دلیل از امروز اول شهریور ماه بیمارستان خورشید پذیرش بیمار جدید مبتلا به کرونا را نخواهد داشت تا بیماران ترخیص پیدا کرده و دوره پاکسازی انجام شود. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که هم اکنون ظرفیت پذیرش بیمارستان الزهرا (س) افزایش پیدا کرده و ۱۵۰  تخت بستری به بخش بیماران کرونایی بیمارستان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بیمارستان الزهرا، بیمارستان امین و عیسی بن مریم در چرخه پذیرش بیماران کرونایی قرار دارند.

فوت دختر ۸ ساله زوج مدافع سلامت بر اثر کرونا

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فوت فرزند زوج پزشک مدافع سلامت بیمارستان امین و خورشید اصفهان گفت: ویانا دختر ۸ ساله دکتر کیوان محمدی و دکتر فهیمه ثابت بود که بر اثر کرونا روز گذشته فوت کرد.

ببینید: عکس/ تشییع پیکر شهید مدافع سلامت در گرگان

نجیمی با تسلیت به این زوج پزشک بیان کرد: این واقعه  سبب تأسف همکاران شد، این زوج پزشک در دوران کرونا به بیماران کرونایی خدمت می‌کردند و در حال حاضر شرایط سختی برای پدر و مادر در غم از دست دادن فرزندشان به وجود آمده است.

۱۱ شهر استان اصفهان نارنجی است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اصفهان عنوان کرد: همچنان با روند صعودی تعداد موارد بستری در استان اصفهان روبه رو هستیم خود استان و ۶ شهرستان آن در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۷ شهر در وضعیت زرد هستند و اصلاً شهرستان سفیدی در استان اصفهان نداریم.

وی با تأکید بر این‌که اگر مردم دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند آن ۱۱ شهر که در وضعیت نارنجی هستند نیز قرمز می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به آغاز ماه محرم هیأت‌های مذهبی رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را انجام دهند و به آن پایبند باشند و منع برگزاری جلسات در فضای دربسته و عدم پخت نذری که سبب تجمعات می‌شود را رعایت کنند.

نجیمی با تأکید بر این‌که هیأت‌های مذهبی به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشند تا بعد از محرم شاهد افزایش شدید در آمار کرونا نباشیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۹۹ نفر در کل بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند که از این تعداد وضعیت ۱۷۲ نفر حاد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این‌که بعد از چند هفته، شیب شدید افزایش بیماری کمی ملایم تر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد شهرستان‌های نارنجی بسیار نگران هستیم که به دلیل عدم پایبندی مردم باز هم تعداد شهرستان‌های قرمز بیشتر شود، اگر در این شهرستان‌ها با دقت تمام مردم به دستورالعمل‌ها پایبند نباشند شرایط در همه این شهرستان‌ها بحرانی می‌شود.

منبع: مشرق
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین