پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:21 - 1400/06/20

خدمات دهی شستا به مدیران ممنوع شد+جزییات

کارگرآنلاین|وزیر تعاون در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی گفت: سرویس دادن خدمات شستا به مدیران وزارت کار ممنوع است.

حجت الله عبدالملکی گفت: آقای حجت الله عبدالملکی افزود: شستا باید زیر نظر رئیس سازمان تامین اجتماعی اداره شود نه زیر نظر وزیر.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این سازمان باید سلسله مراتب رعایت شود و رابطه مستقیم وزیر با شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی قطع شود.

آقای عبدالملکی گفت: با توجه به اینکه باید هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از نظر قانونی این انتصاب را تصویب کنند، آقای میرهاشم موسوی به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی منصوب و به جای مصطفی سالاری مشغول به کار می‌شود و در اولین جلسه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مصوبه هیات امنا و طی مراحل قانونی انجام می‌شود.

وی افزود: در سازمان تامین اجتماعی سلسله مراتب باید رعایت شود، متأسفانه در ۱۵ سال گذشته شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا که زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی است مستقیم با وزیر کار می‌کرد، باید از این پس این سلسله مراتب رعایت شود و شستا با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کار کند و اگر وزیر هم کاری با شستا داشت، از طریق مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باید اقدام کند.
عبدالملکی گفت: سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۵۰ درصد مردم کشور ارتباط دارد، اموال این سازمان متعلق به مردم و حق‌الناس است که صاحبان آن کارگران، کارفرمایان و شرکای اجتماعی هستند و ما باید با تحول و افزایش بهره‌وری امانت‌داری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شاخص‌های مهم مورد انتظار در مدیریت جدید را تحول و جهش خدمات به مردم و همچنین کارآمدسازی مدیریت و افزایش بهره‌وری اعلام کرد و گفت: ۵ ویژگی انقلابی بودن، کارآمدی، دست‌پاک بودن، فسادستیزی و مردمی بودن هم از ویژگی‌های مدیران است و دولت سیزدهم تاکید دارد همه مدیران بر اساس این ۵ شاخص انتخاب شوند.

عبدالملکی افزود: با توجه به اینکه بعضی از مقررات کم‌فایده است و باعث اذیت و آزار مردم می‌شود باید ظرف سه ماه حجم ضوابط غیرضرور کاهش پیدا کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تمرکززدایی اختیارات را از دیگر سرفصل‌ها اعلام کرد و گفت: در استان‌ها برخی از مدیران کارآمدتر هستند و باید اختیارات به مدیران استانی و شهرستانی واگذار شود.
وی سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی را فردی دانست که ۱۲ سال سابقه مدیریت در وزارت رفاه سابق و همچنین صندوق بیمه عشایر و روستائیان حضور داشته و در حوزه رفاه و تامین اجتماعی از صاحب‌نظران کشور است.
در ادامه این مراسم از خدمات مصطفی سالاری مدیرعامل سابق تامین اجتماعی تقدیر و حکم سرپرستی میرهاشم موسوی در سازمان تامین اجتماعی اهدا شد.

download

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین