پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:40 - 1399/06/02

کاهش ارزبری ۱۰۴۵ میلیون یورویی با داخلی سازی

تهران- ایرنا- وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تاکنون ۱۱ میز تعمیق ساخت داخل با میزان کاهش ارزبری یک هزار و ۴۵ میلیون یورویی برگزار شده است.

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، برگزاری میزهای ساخت داخل برای تامین محصولات، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز حوزه صنعت و معدن با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی برای قطع هر گونه وابستگی و خودکفایی در دولت "تدبیر و امید" دستور کار قرار گرفت.

کاهش ارزبری و صرفه جویی در منابع ارزی کشور، رونق تولید و اشتغال زایی بیشتر، از دستاوردهای این میزهای تخصصی بوده است که در قالب نهضت ساخت داخل در دولت تدبیر و امید پیگیری و انجام شد.

تاکنون ۱۱ میز تعمیق ساخت داخل با میزان کاهش ارزبری یک هزار و ۴۵ میلیون یورویی برگزار شده است. از این میزان ۱۴۳ میلیون یورو سهم تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی و ۱۱۸ میلیون یورو سهم مخابرات، برق و الکترونیک بوده است.

همچنین کاهش ارزبری حوزه خودرو و موتورسیکلت ۳۴۱ میلیون یورو و کاهش ارزبری در صنعت فولاد و مس نیز ۴۴۳ میلیون یورو شده است.

به همت تلاشگران عرصه صنعت و معدن، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاخص های صنعتی و معدنی ارتقای قابل توجهی پیدا کرد و با برنامه ریزی‌های انجام شده به سمت خودکفایی در محصولات مورد نیاز وارداتی و قطع وابستگی ها حرکت کردیم.

برپایه این گزارش، تعداد واحدهای صنعتی در سال ۵۷ و در ابتدای انقلاب یک هزار و ۵۰۳ واحد بود که در تیرماه امسال به ۷۱ هزار و ۹۹۸ واحد رسیده است.

همچنین تعداد معادن فعال در ابتدای انقلاب ۱۹۵ معدن بوده که در تیرماه امسال به ۶ هزار و ۱۰۷ معدن ارتقاء یافته است.

تعداد واحدهای صنفی نیز از ۳۵۰ هزار واحد در ابتدای انقلاب به دو میلیون و ۷۶۱ هزار واحد در تیرماه ۹۹ ارتقا یافته است.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین