پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:40 - 1399/06/02

بخشش‌های کوچک؛ قلب‌های بزرگ

تصور بسیاری از ما از کمک به همنوع و کارهای خیر، اقدامات بزرگی مانند مدرسه‌سازی، ساخت بیمارستان، تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند و کودکان بی‌سرپرست است اما واقعیت این است که همانطور که در قرآن اشاره شده حتی ذره‌ای کار نیک با ارزش است بی‌پاداش نخواهد ماند.

اعتمادآنلاین| تصور بسیاری از ما از کمک به همنوع و کارهای خیر، اقدامات بزرگی مانند مدرسه‌سازی، ساخت بیمارستان، تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند و کودکان بی‌سرپرست است اما واقعیت این است که همانطور که در قرآن اشاره شده حتی ذره‌ای کار نیک با ارزش است بی‌پاداش نخواهد ماند. هر کار نیک حتی اگر درنظرمان بسیار کوچک باشد همانند قطره‌ای از دریای مهربانی خواهد بود و دریا را تیز قطره‌ها تشکیل میدهند. در سومین قسمت از سری سوم برنامه مکث ویژه شب‌های ماه محرم که یک‌شنبه شب ساعت 19:30 پیش از اخبار 20:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، کورش سلیمانی میزبان خیرینی است که در حد وسع و توان خود تلاش می‌کنند در خدمت مردم نیازمند باشند.

 

فاطمه خداکرمی و سیروس طالبی زوجی مهربان هستند که پیش از فراگیر شدن ویروس کرونا در کشور، به خانه سالمندان رفته و به پرسنل این مجتمع در زمینه کارهای روزمره کمک می‌کردند اما بعد از شیوع کرونا هم که دیگر نتوانستند به خانه سالمندان بروند دست از تلاش برنداشته و به دوخت ماسک و سایر اقدامات خیرخواهانه روی آوردند. میهمان دیگر این قسمت از برنامه نیز دکتر علی صلاحی متخصص رادیولوژی است که در هفته چند ساعت به خانه سالمندان رفته و در زمینه امور پزشکی و تخصصش آنها را یاری می‌کند. درواقع برای بخشنده بودن و گام نهادن در مسیر مهربانی نیازی به وسع مالی بالا یا زمان زیادی نیست و همین که بی‌تفاوت از کنار مخلوقات پروردگار رد نشویم و در حد توان یاری‌گر باشیم دنیا را به جایی زیباتر تبدیل کرده‌ایم.


سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد، قصه‌ها و روایات جذاب آدم‌ها از یک موقعیت خاص به سمت حال خوب را روایت کرده و سراغ ماجراهای اجتماعی می‌رود. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندان و صاحبان داستان‌های اجتماعی جذاب ضبط و پخش می‌شود.

منبع: اعتماد آنلاین
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین