پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:07 - 1400/06/31

چرا آمار فوتی های کرونا همچنان بالاست

کارگر آنلاین/تعداد بیماران بدحالی که همچنان در بیمارستان‌ها بستری هستند زیاد است و به دلیل مراقبت‌های بیمارستانی میزان ماندگاری آن‌ها بیشتر شده است، اما درصدی از آن‌ها نجات پیدا نمی‌کنند.

چرا آمار فوتی های کرونا همچنان بالاستآقای دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه کنگره مدیریت بیماری کرونا افزود: معمولاً در شروع هر موج میزان ابتلا و بستری‌ها به یک باره بالا می‌رود و زمانی که شیب موج نزولی می‌شود از میزان بستری‌ها کاسته می‌شود، اما فوتی‌ها با شیب بسیار ملایم تری کم می‌شوند.


وی گفت: ما هنوز از موج پنجم عبور نکرده ایم هر چند که میزان بستری‌ها و فوتی‌ها رو به کاهش است، اما در بعضی استان‌ها که دستورالعمل‌ها به درستی رعایت نمی‌شود، عبور از موج پنجم طولانی‌تر شده است.


معاون درمان وزارت بهداشت افزود: هر چقدر تجمعات کمتر و استفاده از ماسک بیشتر شود عبور از موج پنجم سریعتر خواهد بود، روند بستری‌های ما اکنون کاهش یافته و میزان ترخیصی‌ها بیشتر شده است و این نشان می‌دهد به مراحل پایانی موج نزدیک شده ایم.


آقای دکتر جان بابایی در پاسخ به سؤالی درباره استفاده از داروی اکتمرا برای درمان کرونا گفت: با توجه به این که این دارو اثر منفی بر سیستم ایمنی ایجاد می‌کند به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است که به صورت بسیار محدود از اکتمرا استفاده کنند و در زمان و جایگاه مناسبش استفاده شود.


معاون درمان وزارت بهداشت افزود: متأسفانه برخلاف ابلاغ‌ها هنوز بعضی از پزشکان داروی اکتمرا را تجویز می‌کنند و ما هم نمی‌توانیم در کار پزشک دخالت مستقیم کنیم، اما اطلاع رسانی شده تا مصرف آن کم شود.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین