پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:07 - 1400/07/04

هورمون‌هایت را متعادل کن

کارگر آنلاین//به هم ریختن تعادل هورمونی تمام سیستم داخلی بدن را دچار مشکل می‌کند به صورتی که تشخیص و درمان بیماری‌ مشکل می‌شود.

نداشتن تعادل هورمونی یکی از شایع ترین بیماری‌هاست که بسیاری از زنان تا زمانی که متوجه علایمی مانند آکنه یا افزایش ناگهانی وزن نشوند از آن بی خبر هستند.  درمان نکردن به موقع می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که مقابله با آن‌ها بسیار دشوار باشد. اگر دچار اختلالات هورمونی هستید و می‌خواهید سطح هورمون خود را با استفاده از روش های طبیعی به حالت عادی بازگردانید، مطلب امروز را از دست ندهید.
  دلیل به هم ریختن تعادل هورمونی چیست؟
هورمون ها پیام رسان های شیمیایی بدن هستند که مسئول کنترل بسیاری از فرایندهای مهم مانند متابولیسم و تولید مثل هستند. آن‌ها توسط غدد درون ریز تولید می‌شوند و سه دسته اصلی شامل تیروئید ، آدرنال و هورمون‌های جنسی هستند.
هنگامی که یکی از این غدد بیش از حد یا کمتر  از حد معمول، هورمون تولید کند ، منجر به به هم ریختن تعادل هورمونی در بدن می شود. برای مقابله با به هم ریختگی هورمونی می توانید غذاها ، گیاهان و مکمل های زیر را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.
  روغن نارگیل
روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که برای سلامتی شما بسیار مفید  است و عناصر سازنده هورمون ها را فراهم می کند. این اسیدهای چرب به کاهش التهاب در بدن شما که ممکن است به دلیل نداشتن  تعادل هورمونی رخ داده باشد ، کمک می‌کند.
روش مصرف :روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل  خالص مصرف کنید. می توانید آن  را در سس سالاد یا روغن آشپزی خود بریزید.
 آووکادو
آووکادو منبع غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده است. این اسیدهای چرب دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند به درمان به هم ریختن تعادل هورمونی کمک کنند. علاوه بر آن، مصرف منظم آووکادو باعث سلامت قلب  می شود  و همچنین تامین کافی فیبر و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی را تضمین می‌کند.
روش مصرف :شما می‌توانید یک آووکادو را به مکعب های کوچک برش دهید و به سالاد مورد علاقه خود اضافه کنید یا آن را با مقداری شیر و عسل مخلوط  و یک اسموتی سالم تهیه کنید.
 ماست
ماست منبع غنی پروبیوتیک است که به ترمیم پوشش روده و تعادل هورمون ها کمک می‌کند. پروبیوتیک ها باکتری های سالمی هستند که بدن شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. کمبود این باکتری ها می تواند منجر به مشکلات گوارشی و التهاب شود که ممکن است  علت به هم ریختن تعادل هورمونی هم باشد.
روش مصرف :یک کاسه ماست ساده شیرین نشده حاوی پروبیوتیک های طبیعی را در روز مصرف کنید.
  اسیدهای چرب امگا 3
ماهیت ضد التهابی اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند در حفظ تعادل سطح هورمون ها معجزه کند آن‌ها اجزای سازنده ای برای ایجاد هورمون ها ارائه می دهند. این اسیدهای چرب نه تنها التهاب ناشی از نداشتن  تعادل هورمونی را کاهش می‌دهند ، بلکه به کاهش استرس و اضطراب هم کمک می کنند . بدن شما به 250- 500 میلی گرم مکمل های اسید چرب امگا 3 در روز احتیاج دارد شما می‌توانید آن را به صورت طبیعی با خوردن ماهی یا با مصرف مکمل‌ها تامین کنید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین