پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:37 - 1400/07/04

خودرو دست دوم هیبریدی خریداری نکنید/ ۲۰ میلیون تومان هزینه نگهداری سالانه

کارگر آنلاین/باتوجه به هزینه نگهداری سالانه ۲۰ میلیون تومان برای خودروهای هیبریدی و تامین سخت باتری این محصولات، خرید خودروهای کارکرده مجهز به این تکنولوژی مقرون به صرفه نیست.

در بین خودروهای کارکرده، بازار معامله محصولات هیبریدی در کشور چندان قابل توجه نیست. خودروهای هیبریدی از بدو ورود به کشور به دلیل داشتن چالش در تامین قطعات و خدمات پس از فروش با ضعف فراوان همراه شدند.

ضعفی که به آینده این محصولات صدمات جدی وارد کرد، از آنجایی که احتمال واردات خودروهای هیبرید وجود دارد، بازار خرید و فروش این محصولات در آینده نزدیک گرم خواهد شد. متاسفانه بسیاری از مالکان نسبت به خودرو هیبریدی آشنایی کافی نداشته و در زمان استفاده منجربه افزایش استهلاک خواهند شد. در این گزارش به بررسی وضعیت خرید یا عدم خرید خودروهای هیبریدی خواهیم پرداخت.

هیبرید مناسب برای ۱۰۰ هزار کیلومتر

خودروهای هیبریدی براساس قوای محرکه و شیوه انتقال نیرو تقسیم بندی می‌شوند، این تقسیمات را با نام‌های سری یا موازی می‌شناسیم. معمولا خودروهای هیبرید موجود در بازار با بهره گیری از شیوه موازی انتقال نیرو را انجام می‌دهند. هرچند که بارها عنوان می‌شود محصولات الکتریکی استهلاک بسیار پایینی دارند، اما این موضوع در خودروهای هیبریدی صدق نمی‌کند. این خودروها نیز مانند سایر محصولات داری عمرمفید محدود هستند و اغلب تا ۱۰۰ هزار کیلومتر ازکیفیت و استهلاک قابل قبولی برخوردار هستند.

پس از آن دچار افزایش خرابی، ایراد برقی و افت قدرت خواهند شد. معمولا شرکت‌های تولیدکننده این محصولات ۵ تا ۷ سال خودروهای هیبریدی را گارانتی می‌کنند. معمولا پس از گذشت مدت زمان مذکور، ژنراتور این خودروها که هم به عنوان استارت و دنیام عمل می‌کند، معیوب خواهد شد. تامین این قطعه و یافتن تعمیرکار مناسب برای تعویض جز دغدغه‌های اصلی مالکان این دسته از خودروها است.

منبع: روزنامه ۱۹دی
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین