پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:00 - 1400/07/10

نجات ۲۱ زن و مرد کوهنورد در ارتفاعات دیلمان

کارگر آنلاین/مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، از پیدا شدن ۲۱ نفر از یک گروه کوهنوری در محور سیاهکل به دیلمان خبر داد.

سیاوش غلامی در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: در ساعت ۲۰:۰۰ شامگاه جمعه، ۹ مهر گزارش مردمی مبنی بر گم شدن ۲۱ نفر از یک گروه کوهنوردی(متشکل از شش مرد و ۱۵ زن) در محور سیاهکل به دیلمان، منطقه بالارود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر متشکل از یک تیم امدادی از پایگاه شهید خانی پور و یک تیم از شعبه سیاهکل با یک دستگاه خودروی آمبولانس و خودروی کمک دار به همراه عوامل انتظامی به منطقه مذکور اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، با اشاره به نجات پنج فرد مورد نظر گم شده، تصریح کرد: پس از چندین ساعت عملیات جستجو، هر ۲۱ نفر توسط عوامل امدادی هلال احمر پیدا شدند.

غلامی با بیان اینکه این حادثه، دو مصدوم را در بر داشته است، اضافه کرد: دو نفر از اعضای این تیم کوهنوردی که مصدوم شده بودند به صورت سرپایی توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر مورد مداوا قرار گرفتند.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، گفت: هموطنان حتما مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان تاکید کرد: به دلیل عدم آشنایی گروه های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و نوعا عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند، گروه‌های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین