پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:24 - 1395/02/24

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

یارانه خانوارها بر مبنای اطلاعات تراکنش و یا سود بانکی حذف نمی‌شود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای قطع یارانه خانوارها به دلیل دریافت سود بانکی یا تعداد تراکنش بانکی را تکذیب کرد.

کارگرآنلاین: در این اطلاعیه آمده است: در فرآیند شناسایی و حذف دهک‌های بالای درآمدی از دریافت یارانه، به هیچ عنوان از داده‌های مرتبط با موجودی حسابهای بانکی، سود بانکی و سایر داده‌های مرتبط با حساب‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی استفاده نشده است.

 

گفتنی است، این امر در دلایل حذف خانوار که برای سرپرستان خانوار در سامانه ثبت اعتراض نشان داده می‌شود، کاملاً مشهود است و هیچ خانواده‌ای را نمی‌توان یافت که به دلایل فوق از دریافت یارانه محروم شده باشد.

 

* بانک‌های اطلاعاتی مورد استفاده دولت در حذف یارانه‌ها

 

به گزارش فارس، پش از این بانک‌های اطلاعاتی همچون خودرو، املاک و مستغلات، تسهیلات بانکی، بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث در کنار مالیات (حقوق، خودرو و مشاغل) و اطلاعات موجود در سازمان تأمین اجتماعی، به عنوان برخی از ملاک‌های حذف یارانه اعلام شده بودند.

 

بانک‌های اطلاعاتی توسط دولت هر 3 ماه یکبار به روز می‌شوند

 

علاوه بر این، بانک اطلاعاتی موجود در سازمان بازنشستگی کشوری، اصناف، کارمندان دولت، صرافی‌ها، وکلا، پزشکان، اعضای هیأت علمی، هیأت مدیره شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، فوق تخصص‌ها، مدیران شرکت‌ها، هیأت‌مدیره بانک‌ها، پیمانکاران تحت پوشش تأمین اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی، بیمه حمایت از روستائیان و افراد مقیم خارج از کشور دیگر منابع دولت را شامل می‌شود.

 

از دیگر منابع موجود در بانک اطلاعاتی برای شناسایی 10 دهک درآمدی جامعه، سهام عدالت، افراد با سفرهای خارجی بالا و دارندگان خودروی لوکس، بیماران خاص هستند.

 

پیش از این نیز، سید احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده از حساب بانکی و تراکنش‌ها را به عنوان ملاک حذف یارانه مردم، رد کرده بود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین