پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:22 - 1395/07/16

"گردنبند" همسر محمدرضا شاه بر گردن سوپراستار هالیوودی + تصاویر

کایرا نایتلی Keira Knightley ، ستاره زیبای سینمای هالیوود، گردنبند جواهرنشان ۲ میلیون دلاری ملکه ثریا، همسر سابق و زیبای محمدرضا شاه رو بر گردن خود آویخت.

کارگرآنلاین: کایرا نایتلی Keira Knightley ، ستاره زیبای سینمای هالیوود، گردنبند جواهرنشان ۲ میلیون دلاری ملکه ثریا، همسر سابق و زیبای محمدرضا شاه رو بر گردن خود آویخت! این گردنبند زیبا در دهه ۱۳۳۰ زمانی که محمدرضا شاه پهلوی جوان بود، به سفارش او برای همسر دومش ثریا اسفندیاری توسط برند فشن بولگاری طراحی و ساخته شد.


کیارا


بعد از فوت ثریا، اموال او به حراج گذاشته شده و این گردنبند گران قیمت و درخشنده بعد از چند سال به دست کِیرا نایتلی، ستاره خوش چهره انگلیسی می رسد و او در مراسم جوایز اسکار، آنرا به گردن خود آویزان میکند. نایتلی ۳۰ ساله یک بار به خاطر بازی فوق العاده اش در فیلم “غرور و تعصب”، نامزد اسکار بهترین بازیگر تقش اول زن شد.

ثریا اسفندیاری بختیاری، دختر یکی از رهبران ایل بختیاری ایران از مادری آلمانی تبار بود. او درسال ۱۹۵۱ در سن ۱۸ سالگی با محمد رضا پهلوی که در آن زمان ۳۱ سال داشت ازدواج کرد و در سال ۱۹۵۸ به دلیل اینکه نتوانست بچه دار شود و وارثی برای تاج و تخت سلطنت ایران بدنیا بیاورد، از او بناچار جدا شد! شاه قبل از ثریا، فوزیه شاهزاده خانم مصری را که مادر دختر بزرگ او شهناز است طلاق داده بود. فوزیه هم به همین صورت از تهران به قاهره بازگشت و در آنجا ماندگار شد. علت طلاق او « ناسازگاری هوای تهران » اعلام شد!


ثریا


ملکه ثریا تا مدتی دور دنیا سفر می کرد تا اینکه سرانجام ساکن پاریس شد و یک فیلم با عنوان «سه چهره یک زن» ساخت و زندگینامه خودش را با عنوان «کاخ تنهایی» نوشت. مدتی هم همسر یک فیلمساز ایتالیایی شد و سرانجام در سال ۲۰۰۱ در سن شصت و هفت سالگی در پاریس درگذشت.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین