پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:23 - 1396/05/08

حمله تند نماینده مجلس به روحانی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: حرف‌های روحانی که رای دهندگان را به اقلیت و اکثریت تقسیم و موضوع 24 میلیون را مطرح کرده است نه تنها قوتی برای او نخواهد بود بلکه نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی وی در برابر خواسته‌های ملت است.

به گزارش کارگرآنلاین، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حرف‌های روحانی که رای دهندگان را به اقلیت و اکثریت تقسیم و موضوع 24 میلیون را مطرح کرده است نه تنها قوتی برای او نخواهد بود بلکه نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی وی در برابر خواسته‌های همه ملت است.
 
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با توجه به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری که گفته امروز در مسئولیت‌های رده بالا نوبت 24 میلیون رای دهنده به او است، اظهار کرد: ما هیچ درخواستی از آقای روحانی نداریم که چینش کابینه بر اساس نظر ما باشد، رئیس‌جمهور کسی است که بر اساس نظراتی که دارد کابینه خود را می‌چیند و ورود ما به این موضوع هیچ وجاهتی ندارد و هیچ جریانی هم حق ندارد مطالبه‌ای در این خصوص داشته باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید بر اساس تعهدی که دارد کابینه خود را تشکیل دهد و در مقابل سهم‌خواهی‌هایی که به آن دامن زده می‌شود ایستادگی کند.

وی افزود: آنچه ما به‌عنوان نماینده مردم در مجلس از رئیس‌جمهور مطالبه داریم این است که نگاهی به کارنامه چهارساله گذشته خود داشته باشد و ببیند که در کشور بر اساس نگاه‌های کاملا سیاسی و بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود، چه اقداماتی انجام داد که این اقدامات امروز شرایطی را برای دولت به وجود آورده است که به هیچ وجه میل ندارد به این گذشته ناموفق و بی‌نتیجه خود نگاه کند.

پژمانفر تصریح کرد: رئیس‌جمهور برای گریز از این موضوع به فضاهای سیاسی دامن می‌زند و دستاویز موضوعاتی می‌شود که جامعه امید به نتیجه را به‌طور کامل از دست می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای روحانی نه تنها در فضای انتخاباتی بداخلاقی‌های زیادی را نسبت به رقبای خود انجام داد بلکه بداخلاقی‌هایی به اصل نظام و معارف اسلامی داشت که باید از مردم عذرخواهی می‌کرد کما اینکه مردم تا حدودی نسبت به این موضوع اغماض کردند که فضاهای انتخاباتی جو را به‌صورتی در برابر روحانی پیش برد که رعایت اخلاقیات را نکرد. البته ایشان عذرخواهی خود را به شکل‌هایی مطرح کرد اما با این حرف‌هایی که دوباره مطرح می‌کنند ما نگرانیم که دولت فضاهای سیاسی و رفتارهای متناقض با وظایف دولت را در دستور کار خود قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: رئیس‌جمهور پس از آنکه در انتخابات پیروز می‌شود، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس اصل122 قانون اساسی «رئیس‌جمهور در حدود اختیارات و وظایفی که به موجب قانون اساسی و یا قوانین عادی به عهده‏ دارد در برابر ملت و رهبر و مجلس شورای اسلامی مسئول است.»

وی افزود: این حرف‌های آقای روحانی که رای دهندگان را به اقلیت و اکثریت تقسیم و موضوع 24 میلیون را مطرح کرده است نه تنها قوتی برای او نخواهد بود بلکه نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی وی در برابر خواسته‌های ملت است. به نظر من ایشان این‌بار هم سعه صدر از خودشان نشان ندادند و نتیجه چنین صحبت‌هایی این شد که یک نارضایتی به نارضایتی گذشته از او افزوده شد.

پژمانفر گفت: چهار سال آینده هم به سرعت خواهد گذشت و اگر کسی از فرصت خدمت به مردم استفاده نکند و در مقابل خدا و مردم شرایط را بهم بزند به قول قدیمی‌ها «زمستان تموم می‌شود و روسیاهی به ذغال می‌ماند».

حسن روحانی در جلسه هیات دولت چهارشنبه 28 تیر گفته بود: «انتخابات برای آن بود که دو تفکر به رای مردم گذاشته شود. مردم به این دو تفکر رای دادند یکی شد اقلیت و دیگری اکثریت و ما طبق قانون اساسی و رویه دمکراسی باید به رای اکثریت احترام بگذاریم و بر مبنای آن عمل کنیم. اقلیت هم حقوق دارد و باید به حقوق او احترام بگذرایم.»

وی این موضوع را هم مطرح کرد که امروز در مسئولیت‌های رده بالا نوبت این 24 میلیون است و اگر غیر از این باشد پس برای چه رای دادیم و انتخابات برگزار کردیم.
منبع: آنا

بیشتر بخوانید: 

فوری /قاتل آتنا در بازداشتگاه خودکشی کرد عکس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین