پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:02 - 1396/07/10

عطر قاتل به ایران رسید؟

رئیس اداره آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره عطر مشهور به «قاتل» توصیه کرد که شهروندان بدون دامن زدن به نگرانی‌های بیشتر، پیشگیری کرده و از این عطر استفاده نکنند.

به گزارش کارگرآنلاین، مصطفی کریمی با بیان اینکه مطالبی که در اخبار رسمی و غیر رسمی در خصوص عطری بنام «ریلکس» که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می‌شود و در بازار‌های برخی کشور‌های عربی از جمله عراق به فروش می رسد، گفت: انتشار چنین مطالبی تازگی ندارد و حدود ۶ سال پیش نیز درباره عطری اسراییلی به نام «Lovely» که از کربلا به کشور وارد شده بود نیز مطرح شد.

وی با اشاره به عدم صدور مجوز برای عطری تحت این نام و حتی مشابه آن در کشور تصریح کرد: برای طمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها اطلاع می دهیم تا موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی قاچاق آن، از سطح عرضه جمع آوری کنند.

رئیس اداره آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره دلایل و چگونگی آسیب رسانی این فراورده آرایشی عنوان کرد: تنها مطلب جدی در این خصوص، هشدار وزارت بهداشت مصر و دستور جمع آوری آن است. اما اگر ما بخواهیم صحت و سقم موضوع را به درستی بررسی کنیم لازم است محتوای آن را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن اطلاع کسب کنیم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی دوزش را سفارش دهیم.

کریمی همچنین به مردمی که قصد مسافرت به کشور‌هایی مانند مصر، سودان، لبنان، بحرین و به ویژه عراق را دارند توصیه کرد بدون دامن زدن به تشویش و نگرانی‌های بیش از حد، از خطر احتمالی پیشگیری کنند و در گام نخست از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطر‌ها اجتناب کرده و در طول مسافرت با ماسک تردد کنند.

وی در پایان، شستشو صورت به ویژه بینی و چشم‌ها را با آب، به عنوان راهکاری دانست که در صورت بروز مشکلات از طریق فراورده‌هایی مثل عطر می‌تواند موثر باشد.

منبع: میران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین