پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:19 - 1396/10/17

یک فعال کارگری تشریح کرد

شیوه‌های اعتراضات کارگری برای پیگیری مطالبات صنفی/ لزوم ارائه مجوز برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیز

یک فعال کارگری با اشاره به اینکه تجمعات کارگری در دنیا به صورت مسالمت‌آمیز و برای پیگیری مطالبات صنفی انجام می‌شود، گفت: طبق مقاوله‌نامه‌های سازمان بین‌المللی کار، کارگران حق تجمع و اعتراضات مسالمت‌آمیز را دارند.

به گزارش کارگرآنلاین، فرامرز توفیقی فعال کارگری با اشاره به اینکه اعتراضات صنفی در دنیا معمولاً به صورت مسالمت‌آمیز و با دریافت حق تجمع و راهپیمایی صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: معمولاً در دنیا برای پیگیری مطالبات صنفی، تجمعات و راهپیمایی‌هایی به صورت مسالمت‌آمیز و با دریافت مجوز انجام می‌شود و این حقوقی است که طبق مقاوله‌نامه سازمان بین‌المللی کار دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه نماینده‌های کارگری باید به صورت جدی مطالباتشان را از مسئولان پیگیری کنند، گفت: در اکثر کشورها راهپیمایی‌ها به تجمع و اعتصابات یک روزه و دو روزه منجر می‌شود تا مطالباتشان توسط مسئولان پیگیری و به نتیجه برسد.

این نماینده کارگری معتقد است که تصمیمات یکباره و مشکلات معیشتی منجر به عصبانی شدن مردم و قشر کارگری شده است، گفت: وقتی دولت تصمیم می‌گیرد یکباره قیمت بنزین را 50 درصد افزایش دهد و یا اینکه در سایر کالاهای اساسی شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه هستیم، موجب می‌شود تا هزینه‌های سبد معیشت از درآمدها بیش از گذشته افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه کاهش قدرت خرید کارگران باید در یک پروسه 5 یا 10 ساله با یک سیاست جبرانی پیگیری شود، گفت:‌ این پیشنهاد را بارها در شورای عالی کار مطرح کرده‌ایم و مسئولان باید برای حل مشکلات معیشتی کارگران گام مؤثری بردارند.

وی با انتقاد از اینکه گفته می‌شود افزایش دستمزد بیش از تورم خواهد بود، گفت: مسئولان تورم را دستوری و با شیوه‌هایی پایین نگه می‌دارند و در عین حال اعلام می‌کنند که افزایش دستمزد کارگران بیش از تورم خواهد بود، بنابراین باید پاسخ داد که درصد افزایش بیش از تورم، چه میزان خواهد بود؟ قطعاً این میزان 40 یا 50 درصد نخواهد شد.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین