پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:56 - 1397/02/24

تجمع کارگران «تراورس» مشهد

صبح امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) کارگران تراورس مشهد در اعتراض به آنچه بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌ای صنفی‌شان می‌خوانند، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

به گزارش کارگرآنلاین، به دنبال برپایی تجمعات صنفی کارگران تراورس در نقاط مختلف کشور، صبح امروز گروهی از کارگران خطوط ابنیه راه‌آهن (تراورس) مشهد در اعتراض به آنچه بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های صنفی‌شان  می‌خوانند، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

کارگران تراورس مشهد که امروز اجتماع صنفی خود را مقابل ساختمان ایستگاه راه‌آهن مشهد برپا کردند، می‌گویند: چندین سال است که وضعیت شغلی و پرداخت مطالباتمان مشخص نیست.

این کارگران می‌گویند: دو ماه و نیم دستمزد عقب افتاده به همراه بیمه طلب داریم در این حال وضعیت بیمه تکمیلی‌مان مشخص نیست.

این کارگران دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را که به صورت حداقلی پرداخت می‌شود، تامین نشدن منابع مالی ازسوی کارفرما عنوان می‌کنند.

طبق اظهارات کارگران معترض، یکی دیگر از مشکلات صنفی آنها نداشتن امنیت شغلی به سبب داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت یک‌ماهه است که آنهم برای کارگرانی که بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارند، هر ماه به صورت آزمایشی منعقد می‌شود.

این کارگران می‌گویند: شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور حدود ۷ هزار کارگر دارد که مجموع این کارگران از شرایط موجود نگران هستند.

از قرار معلوم، همزمان با کارگران تراورس مشهد، کارگران نواحی لرستان، زاگرس، رباط کریم، اسلامشهر، زنجان و ... از ابتدای هفته جاری در اعتراض صنفی به سر می‌برند.
منبع: ایلنا

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین